Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در جلسه ساماندهی پسماند شرق مازندران افزود: توسعه کارخانه کمپوست بهشهر به عنوان کارخانه کمپوست ناحیه شرق استان مازندران، مشکلات پسماند و زباله شهرستان‌های نکا و گلوگاه را نیز کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله در استان مازندران به صورت پیش‌فرض در شهرستان نکا انجام خواهد شد، گفت : مقررات قانون هوای پاک جهت صدور مجوز مرکز جمع‌آوری ضایعات باید اجرا

شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه کمپوست زباله بهشهر مهر ماه سال ۹۴ در جریان بیست و سومین سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید با رئیس وقت سازمان محیط زیست در منطقه « بسو » به بهره برداری رسید.

این کارخانه که برای ساخت آن بیش از یکصد میلیارد ریال هزینه شده بود ، در زمان افتتاح دارای ظرفیت ۲۵۰ تن پذیرش زباله در روز از بهشهر ، نکا و گلوگاه بود.

کارخانه کمپوست بهشهر علاوه بر مشکل راه دسترسی به خاطر نداشتن دستگاه ریجکت ، پرس و خرد کننده زباله و مکنده پلاستیک با مشکل مواجه بود و نتوانست به ظرفیت کامل برسد.

معاون استاندار مازندران همچین در این نشست بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریت استان بر این است تا این پروژه‌ی بزرگ تا قبل از اتمام دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ‌سازی در جامعه افزود : اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدا می‌تواند منجر به کاهش تولید زباله در استان گردد.

رازجویان گفت : ساماندهی زباله‌گردها و مراکز جمع‌آوری ضایعات و همچنین آموزش تفکیک زباله به شهروندان می‌تواند باعث انجام شدن هر چه بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا گردد.

وی افزود : بهره‌برداری از کارخانه زباله سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن که در چند ماه اخیر انجام شده و همچنین پروژه‌ی لندفیل قائم‌شهر، مشکلات پسماند و زباله در استان را کاهش چشم‌گیری داده است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر رعایت اصول زیست‌محیطی در ساخت پروژه‌های حوزه پسماند در استان، اظهار داشت: جهت کاهش مشکل زباله مازندران باید نگاه استانی به این معضل شود لذا تاسیس سازمان مدیریت پسماند استان نیز در همین راستا بود.

رازجویان افزود: سازمان مدیریت پسماند استان با استفاده از ایده و نگاه نخبگان، کارشناسان و متخصصان، نگاه علمی و تخصصی جهت پیگیری مشکلات زباله استان داشته باشد.

وی ادامه داد: انتقال زباله از مراکز دفن به کارخانجات کمپوست و زباله‌سوز باید باعث احیای زمین آن مناطق و بازگشت به چرخه سالم زیست‌محیطی شود.

رازجویان با تاکید بر مدیریت صحیح جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان، اظهار داشت: احداث تصفیه‌خانه و دفع سپتاژ شهری در شرق استان مازندران ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌ها، باید با بهترین کیفیت انجام شود.

برچسب‌ها استانداری مازندران مازندران دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران مازندران دفع زباله استانداری مازندران مازندران دفع زباله اخبار کنکور کارخانه کمپوست تفکیک زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت