Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، «واین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش های اولیه از اصابت آتش غیرمستقیم به نیروهای ائتلاف در اربیل در دوشنبه شب حکایت دارد که به کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن پنج فرد طرف قرارداد و یک نظامی آمریکایی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته برخی رسانه ها، وزارت دفاع آمریکا نیز با اعلام کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر گفت که این پیمانکار، آمریکایی است.

کاخ سفید نیز بامداد سه شنبه اعلام کرد که وقوع این حمله به اطلاع «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا رسیده است.

همزمان «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته های تحقیقاتی درپی حمله موشکی به نزدیک فرودگاه اربیل را صادر کرد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز به نوبه خود در توییتی نوشت: "حمله به اربیل که قربانی برجای گذاشت، تنشی خطرناک و اقدامی تروریستی علیه تلاش های ملی برای پاسداری از امنیت کشور و سلامت شهروندان است".

«مسرور بارزانی» رئیس دولت اقلیم کردستان عراق نیز گفت که به "دستگاههای امنیتی دستور تحقیقات همه جانبه را داده و با الکاظمی درباره راههای همکاری برای یافتن افراد قانون شکنی که این اقدام تروریستی را مرتکب شدند، تلفنی گفت وگو کرده است".

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق پیشتر در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: ساعت ۹ و نیم دوشنبه شب به وقت محلی چندین فروند موشک به سمت شهر اربیل و نواحی آن شلیک شد و به چند نقطه اصابت کرد.

این بیانیه افزود: براساس اطلاعات اولیه، چند نفر زخمی شده اند و مراجع ذی ربط تحقیقات خود در این زمینه را ادامه می دهد.

در همین حال، وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق شمار زخمی های این حمله را سه نفر از جمله نگهبان یک کنسولگری اعلام کرد.

درحالی که برخی منابع خبری شمار راکت ها را دو فروند و برخی نیز پنج راکت اعلام کردند، منابع خبری دیگر، حمله را ناشی از اصابت سه فروند خمپاره دانستند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی دجله عراق گفت که نیروهای امنیتی فرودگاه را به عنوان اقدامی پیشگیرانه بستند و مسیرهای منتهی به آن نیز بسته شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی نیز به طور گسترده اقدام به گشت زنی در اطراف فرودگاه اربیل کردند.

این خبرنگار گفت که به احتمال زیاد، حمله خمپاره ای علیه پایگاه نظامی «الحریر» آمریکا صورت گرفته باشد که در مجاورت فرودگاه اربیل واقع است.

درپی این حمله، برخی منابع خبری از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز فرودگاه خبر دادند.

همزمان پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از برخی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

برخی منابع خبری گفتند که یک راکت به داخل پایگاه الحریر، یک راکت به نزدیک شرکت مرسدس در نزدیک فرودگاه و سه راکت دیگر به مناطق نزدیک فرودگاه از جمله محله وزیران اصابت کرده و راکت ها از نوع کاتیوشا بوده است.

«هوشیار زیباری» از مسئولان ارشد حزب دموکرات کردستان عراق نیز دوشنبه شب در توییتی شمار راکت ها را "پنج عدد و از نوع کاتیوشا" عنوان کرد و گفت که این راکت ها "به شهر اربیل و برخی تاسیسات دیپلماتیک و مناطق مسکونی" اصابت کرده است.

برخی رسانه های نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل نیز خبر دادند.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت که راکت ها از داخل استان اربیل شلیک شده است.

در همین ارتباط، «نجم الجبوری» استاندار نینوا تاکید کرد که موشک ها از هیچ منطقه ای در مرزهای اداری این استان شلیک نشده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

برچسب‌ها انفجار اقلیم کردستان عراق کشته نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار اقلیم کردستان عراق کشته انفجار اقلیم کردستان عراق کشته نظامیان آمریکایی اخبار کنکور اقلیم کردستان عراق فرودگاه اربیل نزدیک فرودگاه برخی منابع منابع خبری دوشنبه شب راکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟