Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@19:13:55 GMT

امروز هزینه مترو تقریبا مجانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۵۸۰۳

علی امام گفت: دولت محترم به هیچکدام از تعهداتش درباره مترو عمل نمی‌کند و همه فشار‌ها روی شهرداری است. از طرف دیگر مردم هم نگذاشتند قیمت بلیط افزایش منطقی و معقول پیدا کند. نتیجه این می‌شود که بار سنگین هزینه‌ها روی دوش شهرداری می‌افتد. علی امام مدیرعامل متروی تهران در مورد اینکه آیا جذب مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی می‌تواند به رایگان شدن حمل و نقل عمومی بیانجامد به میزان گفت: آنچه که در این باره می‌توانم بگویم این است که ما ارزان‌ترین مترو دنیا را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر رقمی که ما برای بلیط مترو از مردم دریافت می‌کنیم با دیگر نقاط دنیا مقایسه شود این مطلب روشن خواهد شد. همین امروز یک شهروند ما با صرف هزینه‌ای حدود هزار یا هزار و پانصد تومان می‌تواند از کرج به باقرشهر، کهریزک یا تجریش برود. درواقع همین امروز هم هزینه مترو مجانی است.   وی ادامه داد: این رقم آنقدر کم هست که با رایگان شدن خیلی تفاوتی ندارد که حالا بخواهیم رایگانش کنیم. واقعیت این است که به خاطر اینکه سال هاست قیمت‌ها واقعی سازی نشده درباره بسیاری از خدمات دیگری مثل برق و آب و مواردی از این دست هم دستگاه‌های زیربط مشکلات شدیدی دارند. به خاطر اینکه قیمت‌ها متناسب با افزایش هزینه‌ها افزایش پیدا نکرده و مثلا آب بها یا بهای برق به همان صورت گذشته باقی مانده است. دولت هم باید یارانه این خدمات را تامین کند، اما این اتفاق نمی‌افتد.   امام افزود: در حوزه کاری ما هم همین مساله وجود دارد. دولت باید یک سوم هزینه بلیط را تامین کند، اما این کار را نمی‌کند. درواقع دولت محترم به هیچکدام از تعهداتش درباره مترو عمل نمی‌کند و همه فشار‌ها روی شهرداری است. از طرف دیگر مردم هم نگذاشتند قیمت بلیط افزایش منطقی و معقول پیدا کند. نتیجه این می‌شود که بار سنگین هزینه‌ها روی دوش شهرداری خواهد افتاد. چون مترو هم که تعطیل نشده است. حتی در این دوران شیوع کرونا مترو تهران به فعالیتش ادامه داده است. در اغلب کلانشهر‌های دیگر مترو تعطیل شد. اما مترو تهران حتی یک روز هم تعطیل نشد؛ بنابراین همه بار سنگین هزینه‌هایی که اتفاق افتاده بر دوش شهرداری است. با این شرایط بسیار وخیم درآمدی شهرداری تهران مشکلات شدیدی برای حمایت از شبکه حمل و نقل عمومی دارد. علاوه بر مترو در مورد اتوبوس هم این مشکل وجود دارد.   بیشتر بخوانید: شرایط فعلی اجازه مجانی کردن بلیط مترو و اتوبوس را نمی‌دهد
مدیرعامل متروی تهران درباره اینکه مشارکت سرمایه گذاران چه امکان‌هایی را برای مترو تهران می‌تواند فراهم کند گفت: چیزی که من متوجه می‌شوم سرمایه گذار اگر بخواهد یک خط جدیدی را بسازد باید از طریق درآمد‌های ناشی از این خط که شامل سود تجاری، بهای بلیط و تبلیغات داخل قطار‌ها و ایستگاه‌ها می‌شود سرمایه اش را برگرداند که این باعث می‌شود ما بتوانیم خطوط جدید را بسازیم. چون باید چهار خط جدید برای شهر زیرزمینی تهران ساخته شود.   وی بیان داشت: شهرداری قدرت تامین هزینه ساخت خطوط جدید مترو را ندارد و دولت هم کمکی نمی‌کند. از طرف دیگر نیاز شهر هم روز به روز بیشتر می‌شود. این چیزی است که ما دنبال می‌کنیم و به سختی هم فراهم می‌شود. سرمایه گذار به خصوص در چنین حوزه‌ای اگر بخواهد مشارکت کند باید بتواند ارزش پولش را در یک زمان معقولی برداشت کند. برای چنین اتفاقی اگر مدیر مالی بخواهد کار را انجام دهد باید شرایطی را فراهم کند که چه سرمایه گذار داخلی و چه سرمایه گذار خارجی بتواند برای به جریان انداختن سرمایه اش اطمینان کند. در واقع باید دید چه منابعی را می‌توان در اختیارش قرار داد.   انتهای پیام/ برچسب ها: مترو تهران سرمایه گذاری خارجی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مترو تهران سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذار مترو تهران هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو