Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق مصوباتی که در ستاد ملی کرونا تصویب شده است، ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، لذا لازم است ورودی‌های به استان کنترل شود. - اخبار استانها -

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، اظهار داشت: اکنون بیشترین عامل خطر برای اشاعه بیماری کرونا در سطح جامعه مسافرت از یک نقطه به نقطه دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارده مسافر از مقصد کشورهای اروپایی منتهی به انگلیس وارد استان شدند و هر چهارده نفر مورد آزمایش قرار گرفتند که مورد کرونایی در بین آن‌ها مشاهده نشد.

وی با اشاره به اینکه مواردی از آلودگی با ویروس جهش یافته، ویروس انگلیسی و حتی ویروس نوع آفریقای جنوبی در کشور یافت شد که خود مسافر نبودند، ادامه داد: این موارد نشان دهنده این است که ویروس در کشور منتشر شده و در حال چرخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: افزایش ناگهانی شیوع بیماری در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور وقوع یافته است و متاسفانه یکی از استان‌های گرفتار، استان همجوار ما می‌باشد و این سطح هشدار را در استان ما بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه شهرستان لردگان چندین هفته در وضعیت آبی قرار داشت، خاطرنشان کرد: شهرستان لردگان به علت همجواری با استان خوزستان از این هفته زرد اعلام شده است.در دوماه گذشته نقطه خطر این بیماری، تجمع‌ها بود و اکنون هم وجود دارد اما نقطه‌ خطری که در این زمان مهمتر است مسافرت‌ها می‌باشد.

استان کردستان در آستانه ورود به پیک چهارم کرونایی قرار گرفتنشانه‌های آغاز موج جدید کرونا در آذربایجان غربی مشهود است‌‌پیک جدید کرونا در مسیر قشم قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان داشت: این ویروس جدید، بیشتر جوانان و میانسالان را گرفتار می‌کند باید از ورود آن به استان جلوگیری شود و بنابراین این روزها باید مراقب مسافرت‌ها بود. حتی‌المقدور اگر مسافرتی ضروری نیست، انجام نشود و اگر هم ضروری می‌باشد با تعداد کم صورت گیرد.

شیرانی خاطرنشان کرد: مسئولین باید مراقب مرزهای استان باشند، طبق مصوباتی که در ستاد ملی کرونا تصویب شده است، ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، لذا لازم است ورودی‌های به استان کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان خود مسئولیت بپذیرند، بیان داشت:  از برگزاری مهمانی و از پذیرش کسانی که خارج از استان می‌آیند پرهیز شود، این روزها برگزاری دورهمی‌ها بسیار خطرآفرین است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد