Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصوره ملاالهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: امروز پس از بررسی پرونده‌های ارائه‌شده استان توسط شورای ثبت آثار غیرمنقول کشور، ۷ بنای ارزشمند استان به همراه یک منظر فرهنگی در فهرست میراث ملی غیر منقول کشور ثبت شد.

وی گفت: آثار ثبت شده شامل بقایای یک کاروانسرا در نصرت آباد، بقایای قلعه خیرآباد شهرستان سراوان، قلعه شارک و خانه چاکر هوت واقع در شهرستان قصرقند، ساختمان مرکز بهداشت شهرستان هامون، مقبره بی‌بی زینب شهرستان چابهار می‌شود و ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زاهدان در فهرست آثار واجد ارزش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود:  علاوه بر بناهای ذکر شده منظر فرهنگی روستاهای کوه سفید شهرستان نیکشهر (بارکدان، کوچکدام و کددپ) نیز ثبت ملی شد.

انتهای پیام75005

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری سیستان و بلوچستان غیر منقول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند

 رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، بیان کرد: ریش‌سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

وی با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد و محروم نیست ادامه داد: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی تشریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

وی افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چندبرابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرح‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

 معاون استاندار گفت: ما به‌اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه‌تمام است، تأکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.
 
گفتنی است؛ هم‌زمان با برگزاری آیین پایانی دومین رویداد از محله و مدرسه تا انجمن، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه زابل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه