Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی کمیته امداد یزد محمد شجاعان در آیین بهره‌برداری از طرح راهبر شغلی تراش قطعات چوبی (منبت‌کاری) با دستگاه cnc ویژه مددجویان منطقه دو یزد، یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را بهره‌گیری از راهبران شغلی دانست.

وی تصریح کرد: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مزیت‌های طرح راهبر شغلی این است که مددجویان دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و همچنین فروش محصولات را ندارند.

شجاعان بیان کرد: به‌منظور تشویق راهبران شغلی برای ورود به این عرصه به ازای به‌کارگیری هر مددجو در شغل مورد نظر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به راهبر اعطا می‌شود تا در تأمین تجهیزات و مواد اولیه دچار مشکل نشود.

وی گفت: در بحث راهبری شغلی، کمیته امداد تاکنون در طرح‌های دام و طیور، پرورش شتر، کشاورزی و طرح‌های صنعتی و صنایع‌دستی ورود پیداکرده است.

گزارش دیگری حاکیست مدیرکل کمیته امداد استان یزد در دیدار با مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد بر هم‌افزایی و تعامل هرچه بیشتر این نهاد با سایر دستگاه‌های اجرائی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای محرومیت‌زدائی و ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان تأکید کرد.

شجاعان بابیان اینکه ۴۷ هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه‌های انشعاب برای یک‌مرتبه معاف هستند.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال حدود ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از پرداخت هزینه انشعاب برق، آب، گاز، فاضلاب، گواهی پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری معاف شدند، این در حالی است که ۸۰ مورد معافیت مربوط به هزینه انشعاب برق بوده است.

سال گذشته نیز ۵۸۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از پرداخت هزینه انشعاب برق، آب، گاز، فاضلاب، گواهی پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری معاف شدند.

در گزارش دیگری آمده است: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد امسال ۳۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه درزمینهٔ کارگشایی، خودکفایی، مسکن و شهریه دانشجویی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت اعطا کرده است.

رضا زارع بیدکی، مدیر شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد بابیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ هزار نفر در این صندوق سپرده‌گذاری و افتتاح حساب کرده‌اند، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۰۵۱ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان نیازمند اعطاشده است.

مدیر شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد با اشاره به اینکه با گردش وجه سپرده گزارش‌شده از سوی نیکوکاران در این صندوق امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر بدون دریافت سود بانکی فراهم می‌شود، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به نیازمندان برای ایجاد اشتغال، امور درمانی، ازدواج، تحصیلی، بدهی و تعمیر، ساخت و ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲۳۶ مورد از وام پرداختی در ۱۰ ماهه سال ۹۹ در قالب کارگشایی، ۴۴۸ مورد خودکفایی، ۵۱۵ مورد تعمیر و ساخت مسکن و ۳۴۶ مورد ودیعه مسکن، ۴۳۹ مورد وام وجوه اداره شده خیران و ۶۷ مورد دانشجویی بوده است.

شعبه اصلی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد در میدان مهدیه، ابتدای بلوار شهید منتظر قائم قرار دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نرم‌افزارهای کاربردی همانند همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن‌بانک می‌توانند به سایت اینترنتی www.sqev.ir مراجعه کنند.

شماره تلفن‌های ۴ ‌- ۳۶۲۸۰۲۱۲ و ۳۶۲۸۰۳۵۰ نیز برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این صندوق در نظر گرفته‌شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی یزد کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی یزد کمیته امداد امام خمینی تسهیلات بانکی یزد کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی اخبار کنکور صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان یزد کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست

حجت الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بیش از ۷ سال  از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن  نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در  راه فرهنگی قدم بر داریم.در کوتاه ترین زمان به کمک مسئولان ذی ربط می توانیم این کلینیک مشاوره ای را برای مددجویان  در ۳۱ استان ایجاد کرده تا بهره مند شوند.

او گفت:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیاز‌های خانوده مدد جویان  زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم.البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیاز به یک زیرساخت و مشاوره‌ای با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده ایم که بالغ بر هزار مشاوره ارشد  به بالا در ادارات مشغول به فعالیت هستند.

جعفری تصریح کرد: طبق بررسی ها و تحقیقات حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی‌اند، اما به این معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی در میان مردم باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود