Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:56:58 GMT

بازداشت عوامل هنجارشکن!

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۷۳۲۴

بازداشت عوامل هنجارشکن!

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد در روز شهادت امام هادی(ع) با چاشنی رقص و موسیقی محلی همراه شد تا اعتراض جمع زیادی از متدینان مرکز استان خراسان شمالی منجر به ورود دستگاه قضایی به این موضوع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوشنبه -۲۷ بهمن ماه- جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا (س) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی با حضور ۸۰ نفر از روستاییان در ۲ بخش آقایان و بانوان در رشته‌های دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، کلاف چینی برگزار شد.

هنجارشکنی در سالروز شهادت

جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی همراه با آئین رقص و ساز در بجنورد همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی (ع) موجی از اعتراضات را به همراه داشت.

برکناری رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی

ساعتی پس از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی روابط عمومی استانداری خراسان شمالی بیانه‌ای منتشر و اعلام کرد: " رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی به دلیل گنجاندن برخی مراسم خارج از عرف در جشنواره بازی‌های بومی و محلی این استان، همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع)، از سمت خود برکنار شد. "

برکناری رئیس هیئت ورزش‌های بومی و محلی خراسان جنوبی باعث شد تا روابط عمومی این هیئت ورزشی در بیانیه ای ضمن عذرخواهی از مردم شهید پرور خراسان شمالی علت اتفاقات روی داده در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی را بی اطلاعی اعضای هیئت ورزش‌های بومی استان خراسان شمالی از مناسبت‌های ماه قمری اعلام کرد.

بازداشت به جرم رقص

با توجه به حساسیت موضوع، دستگاه قضا سریعاً به موضوع هنجار شکنی در جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی ورود پیدا کرد و در همان ساعات نخست ۳ نفر از عوامل حرمت‌شکن برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی بجنورد بازداشت شدند. شنیده‌ها حاکی از آن است بررسی‌ها به منظور شناسایی و بازداشت افراد دیگر نیز ادامه دارد.

کد خبر 475350

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هنجارشکنی بازی بومی و محلی خراسان شمالی بجنورد رقصیدن استان خراسان شمالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جشنواره بازی های بومی و محلی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر