Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:07:50 GMT

یازده خصلتی که انسان را از افراد فرومایه دور می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۷۴۲۴

یازده خصلتی که انسان را از افراد فرومایه دور می کند

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم تواصی به حق با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) ، یازده خصلت برای افراد فرومایه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم تواصی به حق  در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درمحل نمازخانه این مجموعه با تسلیت شهادت امام هادی (ع) به بخشی از زندگی‌نامه آن حضرت اشاره کرد و گفت: نام آن حضرت علی بن محمد و مشهور به امام هادی و علی النقی، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر امام دهم ، امام جواد(ع) و مادرشان سمانه مغربیه یا سوسن وهادی و نقی از مشهورترین القاب آن حضرت است.

 

وی با بیان اینکه محل تولد آن حضرت صریا در نزدیکی مدینه است، یادآور شد:  در سالی که امام جواد همراه با همسرش، ام‌الفضل حج به جای آورد، امام هادی را در حالی‌که کوچک بود به مدینه آوردند و ایشان تا سال ۲۳۳ یا ۲۴۳ هجری قمری در مدینه زندگی می‌کردند. در این سال، متوکل ؛ امام هادی را به سامرا احضار کرد و در منطقه‌ای به نام عسکرتحت کنترل خود اقامت داد و ایشان تا پایان عمر دراین منطقه ماند.

 

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی با اشاره به روایت مَن هانَت عَلَیهِ نَفسُهُ فَلا تَأمَن شَرَّه - کسی که ارزش و شخصیت خود را پست شمارد(فرومایه گردد)، از شرّ او آسوده مباش، اظهار کرد: در ابتدا باید به تعریف شخصیت بپردازیم ،  الگوهای معین و مشخص از تفکر، هیجان و رفتار یک فرد که سبک شخصی او را در تعامل با محیط اجتماعی و مادی‌اش رقم می‌زند، شخصیت افراد می‌نامند. به عبارت دیگر شخصیت شامل ویژگی‌های نسبتاً با ثبات و پایدار است که در توصیف آن‌ها از صفاتی همچون زودرنج، مضطرب، پرحرف، درونگرا و برون‌گرا و ...استفاده می‌شود. 

 

وی به عوامل به وجود آورنده شخصیت اشاره و وراثت و محیط را از جمله این موارد برشمرد و یادآور شد: انسان با ویژگی‌های ژنتیکی خاصی به دنیامی‌آید، و از آن پس سر و کار او با محیط اطراف خود خواهد بود. همچنین محیط نقش مهمی در شکل‌دهی شخصیت بر پایه داده‌های ژنتیکی افراد دارد.

 

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مال دوستی و بخل‌ورزیدن، داشتن خصلت‌ها و عادت‌های بد، بدخویی، عهدشکنی، تغییر رفتار با بالا رفتن مقام و یافتن قدرت، پرشر و بی‌خیر، بی‌شرمی و بی‌حیایی، کینه‌ورزی درهنگام بخشش خود و ناسپاسی در عطای دیگران، آزردن کریمان و آزادگان و قساوت قلب را از نشانه‌های افراد فرومایه از دیدگاه روایات دانست و بر دوری از این گونه افراد تاکید کرد.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: بعثه مقام معظم رهبری امام هادی آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902339

دیگر خبرها

  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • فال انبیا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید