Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشته و بر تعهدش برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: کامالا هریس روز دوشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشته و بر تعهدش برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نشان داده است که از کامالا هریس می خواهد نقش مهمی در اجرای اولویت های سیاسی اش در عرصه بین المللی داشته باشد.

مرکل: آغاز به کار بایدن و هریس، پیروزی دموکراسی استکامالا هریس از کرسی مجلس سنا استعفا می‌کند

 

گفت‌وگوی تلفنی با ماکرون رهبر یکی از کشورهای گروه 7 نشان می دهد هریس قصد دارد در عرصه سیاست خارجی نقش مهمتری ایفا کند؛ عرصه‌ای که تجربه هریس نسبت به بایدن به مراتب کمتر است.

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: هریس و ماکرون در خصوص لزوم همکاری نزدیک دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با ویروس کرونا، تغییرات اقلیمی و حمایت از دموکراسی در سراسر جهان به توافق رسیدند.

این بیانیه افزود: آنها همچنین درباره چالش های متعدد منطقه‌ای از جمله در خاورمیانه و آفریقا مذاکره کردند.

هریس همچنین اوایل ماه جاری نیز با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت‌وگو کرده بود. این نخستین گفت‌وگوی تلفنی هریس با یک رهبر خارجی در سمت معاون رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود.

بایدن قصد دارد روابط آمریکا با متحدانش را که در دولت ترامپ متشنج و به سردی گراییده بود، بهبود بخشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور آمریکا گفت وگوی تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو