Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:41:26 GMT

کنترل وضعیت سلامتی با برچسب جدید پوستی 

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۸۸۲۸

کنترل وضعیت سلامتی با برچسب جدید پوستی 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این برچسب نازک و قابل انعطاف که بر روی گردن قرار می گیرد که توسط محققان دانشگاه «کالیفرنیا» ابداع شده است، حتی می تواند میزان لاکتات، الکل یا کافئین خون کاربر را اندازه گیری کند.

«لو یین» نویسنده اول این مطالعه در یک خبرنامه نوشت: این نوع ابزار پوشیدنی برای کنترل منظم وضعیت سلامتی افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یین که دانشجوی دکترای مهندسی نانو در دانشگاه کالیفرنیا، است، گفت: این ابزار با به حداقل رساندن مراجعه حضوری بیماران به درمانگاه ها، همچنین می تواند برای کنترل از راه دور وضعیت سلامتی بیمار به ویژه در شرایط شیوع کووید-۱۹ مفید باشد.

این برچسب پوستی علاوه بر نظارت بر وضعیت های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا و همچنین تعیین دقیق سپسیس (عفونت خون)، می تواند به پیش بینی افراد در معرض خطر ابتلا به وضعیت شدید بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

دستگاه های پوشیدنی اغلب برای نظارت بر وضعیت سلامتی بیمار در خارج از مراکز درمانی طراحی شده اند، اما از این فناوری جدید می توان در مراکز پزشکی نیز استفاده کرد.

محققان برای ساخت دستگاه پوشیدنی خود، چند حسگر مختلف کوچک را در یک ورق نازک از پلیمرهای کششی جاسازی کردند. در مرکز این برچسب، حسگر فشار خون قرار دارد که دارای یک جفت مبدل کوچک سونوگرافی است. این دو مبدل امواج اولتراسوند را از یک رگ به عقب برگردانده و امواج برگشتی را برای محاسبه فشار خون اندازه گیری می کنند.

یک جفت الکترود چاپ شده روی صفحه به عنوان حسگرهای شیمیایی کار می کنند. یکی از این حسگرها از دارویی به نام پیلوکارپین برای ایجاد تعریق استفاده می کند که به حسگر اجازه می دهد سطح لاکتات، کافئین و الکل را در عرق پوست زیر این برچسب اندازه گیری کند.

حسگر الکترود دیگر از یک شوک الکتریکی کوچک برای القای انتشار مایع میان بافتی استفاده می کند که برای اندازه گیری گلوکز استفاده می شود. «جولیانه سمپیوناتو» که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، گفت: پارامترهایی را انتخاب کردیم که اندازه گیری دقیق تر و قابل اطمینان تری را از فشار خون در اختیار ما قرار دهند.

محققان همچنین برای جلوگیری از ایجاد تداخل در سیگنال حسگرهای مختلف، از موانع ژل جامد استفاده کردند. محققان اکنون سرگرم کار بر روی نسخه جدیدی از این برچسب پوستی 

هستند که حسگرهای بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها سلامت فشار خون بیماری قلبی قند خون دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت فشار خون بیماری قلبی سلامت فشار خون بیماری قلبی قند خون دیابت اخبار کنکور وضعیت سلامتی اندازه گیری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احسان مومنی گفت: پلیس ۲۱۲ محل حادثه خیز را مرتفع کرده است که در سال جدید دیگر تصادف منجر به مرگ را در این محورها نخواهیم داشت.

سرهنگ مومنی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شد تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

او گفت: در معابر بزرگراهی تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می‌افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت؛ به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: همچنین در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شد که اگر در معابر بزرگراهی حادثه ای روی داد و وسیله نقلیه ای خراب شد، این محل‌ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خودروها باشند.

کد خبر 847367 منبع: ایرنا برچسب‌ها پلیس راهور - شهر شهردارى تهران بزرگراه تهران

دیگر خبرها

  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!