Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، در نشست مشترک مدیران سازمان تامین اجتماعی با سازمان نظام پزشکی که امروز (۲۸ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک طرح بزرگی است. به همین دلیل باید زوایای این طرح مطرح شود و تکمیل طرح باعث ارتقای سطح سلامت جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح حذف دفترچه بیمه و نسخه نویسی الکترونیک دو طرح جدا هستند، این وظیفه قانونی است که در برنامه ششم توسعه بر عهده نظام سلامت گذاشته شده است و با حذف دفترچه از اول اسفندماه، به سمت نسخه نویسی الکترونیک حرکت کرده تا برای تمامی بیماران یک پرونده الکترونیک ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از کدملی بیمه شده در نظر گرفته اید؟ گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های نسخه الکترونیک همین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که توجه داشتیم، بحث ایجاد راهکار‌هایی برای تایید صحت فرایند درمان بود یعنی فردی که با دفترچه بیمه مراجعه کرده بیمه اصلی شده است و مرکز درمانی هم از صحت آن اطمینان دارد یا خیر. با اینکه دفترچه صادر می‌شد و عکس هم داشت تخلفات زیادی دیده می‌شود، راه‌هایی مانند انجام انگشت نگاری، چهره نگاری برنامه ریزی شده است با سازمان ثبت احوال جلسه داشتیم تا به اطلاعات سه جلدی افراد دسترسی داشته باشیم، به هرحال از ابتدا سختگیری زیادی نمی‌کنیم به همین منظور همه فرایند‌های نظارتی را از روز اول آغاز نمی‌کنیم.

وی درباره عدم پذیرش شناسنامه در برخی از مراکز درمانی، گفت: این را نمی پذیریم، اگر فردی بدون جلد دفترچه به پزشک مراجعه کند با کارت ملی و شناسنامه می‌توانند خدمت دریافت کند، در طرف قرارداد‌ها مشکلی نداریم می‌توانند با راه‌های استحقاق سنجی وضعیت بیمه فرد ارسال می‌شود و بیمه شده مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه دفترچه حذف می‌شود به همین دلیل از سه طریق کارت ملی، جلد دفترچه و شناسنامه افراد می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

در ادامه شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: اینکه مرکز درمانی شناسنامه نپذیرفته است به دلیل این است که طرح از اول اسفند ماه شروع می شود. همچنین در خصوص وجود سوء استفاده از کدملی افراد، به اشکال مختلف ممکن است تخلف باشد و کارت ملی هم باید حتما احراز هویت شود.

جهانگیری معاون برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: در حوزه نسخه نویسی الکترونیک اولین چیزی که در نظام سلامت به آن فکر میکنیم موضوع بیمار است، یعنی کیفیت خدمات نباید کاهش یابد و موضوع محرمانگی اطلاعات بیمار باید حفظ شود.

وی افزود: مکانیزم های مختلفی برای اینکه مردم خدمت بگیرند در نظر گرفته شده است، تا زمانی که دفترچه موجود است باید استفاده شود و همچنین سر نسخه های مطب ها را باید به رسمیت بشناسیم، این تغییر رویه در نظام سلامت سرآغاز یک تحول است حذف دفترچه آغاز یک تغییر است. در شرایط کرونا نباید تعلل، تشویش، تاخیری و... ایجاد شود.

جهانگیری افزود: هیچ جای دنیا نسخه نویسی الکترونیک ظرف یک مقطع ایجاد نشده است و کشورهای مختلفی در دنیا هنوز در ابتدای راه هستند، حذف دفترچه به معنی اجرای نسخه نویسی الکترونیک نیست اما برای اجرای الکترونیک شدن نسخه باید این قدم ها برداشته شود.

معاون سازمان نظام پزشکی بیان کرد: مشکلاتی که مردم دارند باید ما پاسخگویشان به صورت آنلاین باشیم، مشکلات مردم را باید رفع کنیم، حذف دفترچه از اول اسفند به این معنی نیست که نسخه نویسی الکترونیک اجرا شده و دفترچه به طور کامل حذف شده است فعلا دفترچه دیگر صادر نمی شود و هنوز نسخه ها به طور کامل الکترونیک نشده است.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیک سوء استفاده حذف دفترچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا اطلاعیه مهم صادر کرد+ جزئیات

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) درباره «طرح نور» (عفاف و حجاب) آمده است:

به گزارش ایلنا، «در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و  دوقطبی‌سازی جامعه با اجرای «طرح نور» بودند، مردم عزیز و نخبگان فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آن که افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر،  شناختِ بیشتری از  دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان‌یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و ... داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش‌گفته، گزارش‌های میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌های رؤسای محترم جمهور و قوه قضائیه، صدا و سیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایر نهادهای مسئول، نشان‌دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعی فراجا در اجرای «طرح نور» است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در  شهرها نشان‌دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال  پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندان عزیز این نوید را می‌دهیم  که در نهایت «طرح نور» به سمت هوشمندسازی  پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهای متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

 در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به‌موقع وظایف دستگاه‌های مسئول، روند هوشمندسازی نیز پُرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.»

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • فراجا اطلاعیه مهم صادر کرد+ جزئیات
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی