Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:27:23 GMT

سی جی تی ان: واشنگتن مایل به بازگشت به برجام است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۹۲۹۲

سی جی تی ان: واشنگتن مایل به بازگشت به برجام است

به گزارش ایرنا، «سی جی تی ان» روز سه شنبه در ادامه این گزارش افزود: دولت بایدن قصد دارد ایالات متحده را به توافق هسته ای ایران که سلف او «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، برگرداند.

این رسانه چینی می افزاید: پس از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم های مجدد علیه ایران، تهران نیز از برخی تعهدات اختیاری خود عدول کرد و در تازه ترین موضع هم اعلام کرده است اجرای اقدامات داوطلبانه تحت برجام را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون جهانی چین در ادامه آورده است: سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز دوشنبه به مدیر اجرایی این سازمان اطلاع داد که از ۲۳ فوریه، /۵ اسفند ۱۳۹۹/  ایران اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را متوقف می کند.

گزارش می افزاید: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم یاداوری کرده است اگر دیگران تا ۲۱ فوریه / سوم اسفند ۱۳۹۹/ به تعهدات خود عمل نکنند، دولت ایران موظف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به حالت تعلیق درآورد. این به معنای پایان دادن به تمام بازرسی های هسته ای بازرسان سازمان ملل نیست، اگر طرف مقابل مسیر خود را تغییر دهد و به تعهدات خود عمل کند، همه این مراحل قابل برگشت است.

سی جی تی ان می گوید: بر اساس قوانینی که سال گذشته میلادی توسط مجلس ایران به تصویب رسید، دولت در ۲۱ فوریه موظف است بازرسی های آژانس انرژی هسته ای را فقط به سایت های هسته ای اعلام شده محدود کند و در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را کاهش داده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

در این گزارش با اشاره به دیدار روز دوشنبه «محمدبن عبدالرحمن» وزیر امور خارجه قطر با همتای ایرانی خود آمده است که شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی گفته است که دوحه در حال رایزنی برای کمک به نجات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

منبع: CGTN برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد واشنگتن دولت بایدن دولت ایران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد واشنگتن برجام سازمان ملل متحد واشنگتن دولت بایدن دولت ایران ایران اخبار کنکور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، دقایقی قبل با نواخته‌شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرد.

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران، علی اکبر صالحی و فریدون عباسی روسای پیشین سازمان انرژی اتمی از چهره‌های شاخص در این مراسم هستند.

قرار است در این مراسم «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی سخنرانی کند.

کد خبر 6098283

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!