Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: همچنین حجم خروج گوشت مرغ از خراسان رضوی با توجه به افزایش نرخ آن در دیگر استان‌های کشور، افزایش یافته است.

او با اشاره به تامین ۱۰۰ درصدی نهاده یارانه‌ای مورد نیاز واحد‌های مرغداری افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت خراسان رضوی به همین خاطر مکلفند نظارت بیشتری بر توزیع گوشت مرغ و کنترل نرخ آن در سطح بازار داشته و تامین نیاز بازار مصرف استان را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: "سامانه جامع تجارت" روند را از تولید کالا‌ها تا سطح خرده‌فروشی آن پوشش می‌دهد و به همین منظور نرم‌افزاری طراحی شده تا توزیع کالا‌های طرح تنظیم بازار به نحو دقیق‌تری مورد نظارت قرار گیرد و همه تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف هستند میزان توزیع و قیمت مصوب را در عرضه کالا‌های مزبور رعایت کنند.


محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاوزی خراسان رضوی هم در نشست کارگروه استانی تنظیم بازار گفت: هفت میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۷۲ قطعه جوجه‌ریزی ظرف دی ماه گذشته در خراسان رضوی انجام و به طور متوسط روزانه ۲۵۰ هزار قطعه مرغ کشتار شده است.

او قیمت مرغ زنده را در خراسان رضوی حداقل هر کیلوگرم ۱۴۴ هزار ریال و حداکثر ۱۶۲ هزار ریال دانست و افزود: میانگین قیمت مرغ زنده در این استان از همه استان‌های کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد افراد ذابح مرغ را در خراسان رضوی ۹۳ نفر است، ادامه داد: همه آن‌ها باید به عضویت تعاونی کشتارکنندگان طیور استان درآیند تا بتوان تصمیمی یکپارچه در حوزه کشتار مرغ گرفت. مشارکت فعال کشتارگاه طیور ایرج ناصری مقدم رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت تعاونی کشاورزی کشتارکنندگان طیور به منظور ساماندهی افراد ذابح مرغ از حدود دو هفته پیش با اخذ مجوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی فعالیت خود را در این استان آغاز می کند.

او افزود: مجمع عمومی این تعاونی تشکیل و مدیرعامل آن معرفی شده و همچنین تعاونی مزبور دو کشتارگاه در اختیار دارد و قرار است دو کشتارگاه دیگر نیز به تملک خود درآورد.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: تعاونی کشتارکنندگان طیور خراسان رضوی ۴۴ عضو از بین ذبح‌کنندگان فعال در استان دارد لذا هنوز همه آن‌ها به عضویت این تعاونی درنیامده‌اند.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتارگاه طیور گوشت مرغ تنظیم بازار تعاونی ها رئیس سازمان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که نداشتن اقدامات زیر ساختی برای مردم عشایری دلیلی برای کمبود زمینه توسعه است، گفت: زیر ساخت‌های بازار فروش دامداران عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد زهرایی امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه دهدلی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ساکنان عشایرنشین چهارمحال‌وبختیاری، نبود زیر ساخت‌های لازم است که برای به وجود آوردن زمینه توسعه لازم است.

وی افزود: قرار بر این است که برای فروش بهتر محصولات دامداری و کشاورزی مردم عشایری با همکاری دولت سیزدهم و دستگاه‌های مجری، زیرساخت‌های این توسعه فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مسیر صعب‌العبور و هزینه این زیر ساخت‌ها تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از مجری‌ها در کنار دولت برای این کار مهم قرار گرفته و با استفاده از امکانات ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی برای آسان‌سازی این طرح اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: مسیر فراهم کردن این زیر ساخت‌ها در کوتاه مدت به پایان نخواهد رسید و به صبوری مردم غیور عشایرنشین نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به نقش مردمان عشایری به‌عنوان رزمندگان خط مقدم افزود: مردمان عشایری امنیت مرزها را فراهم می‌کنند به همین دلیل نباید این عمل ارزشمند از نظر سیاستمداران کشور دور بماند.

کد خبر 749875

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم