Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:39:59 GMT

شرط بقای بنگاه‌ها در شرایط رقابتی امروز چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۹۸۱۰

شرط بقای بنگاه‌ها در شرایط رقابتی امروز چیست؟

نائب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به ضرورت ایجاد رویکرد جدی به نوآوری در صنایع و بنگاه‌های تولیدی پرداخت و گفت: نوآوری شرط بقای بنگاه‌ها در شرایط رقابتی امروز است.

به گزارش ایسنا، سعید زکایی- امروز در سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر اظهار کرد: در شرایط معمول بنگاه‌ها با نگاه گذشته نگر به محاسبه سود و زیان بنگاه خود پرداخته و بر اساس آن چیزی که دارند، بهره وری مالی و درآمد خود را افزایش می دهند که با این نگاه سرمایه گذاری در حوزه جدیدی مثل نوآوری ریسک دارد و شاید خروجی چندانی از نظر مالی نداشته باشد اما این موضوع باعث ایجاد ریسک های سیستماتیک در سازمان ها می شود که ممکن است در اثر تقاضا یا رقابت از بازار حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: مفهمومی در حال حاضر با عنوان نوآوری پیش گیرانه در دنیا مطرح است، از آنجا که سرعت رشد کسب و کارها و تغییرات بسیار زیاد شده است و سرعت سقوط هم به همان نسبت بالا رفته، تا جایی که در حال حاضر  تنها ۴۴ درصد رهبران صنعت بیش از پنج سال دوام می آورند، موضوع نوآوری پیشگیرانه به عنوان یک موضوع مهم در جهان مطرح شده است.

رئیس همایش ملی نوآوری با تاکید بر اینکه گاهی ممکن است مبحث نوآوری را یک مفهموم جدید متاثر از تکنولوژی روز بدانیم در حالی که این موضوع را می توان از طبیعت و فرایند آن برای بقاء بیاموزیم، ادامه داد: بسیاری از ارگانیسم های بیولوژیک طی سیستم های پیچیده فعالیت کرده و در حال رقابت برای بقا بودند، بحث تکامل در طبیعت را می توان الگویی برای مشاغل  دانست که آن ها نیز لازم است برای حفظ بقای خود به رقابت پرداخته و باید برای این رقابت آماده شوند.

زکایی با بیان اینکه رفتارهای موجود در طبیعت به ما می‌آموزد که کسب و کارها باید هر روز گام های کوچک و بزرگ در حوزه فعالیت خود بردارند و این فعالیت خود را به صورت ترکیبی از اقدامات کوچک و بزرگ انجام دهند، اظهار کرد:  موجودات طبیعی وقتی تحت فشار و تنش شدید قرار دارند، جهش ژنتیکی انجام می دهند کسب و کارها نیز در بحران هایی مثل کرونا وقتی در شرایط تحت فشار، تغییر جدی نداشته باشند و جهش انجام ندهند، محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به اهداف مهم همایش نوآوری گفت: تقویت مزیت رقابتی بنگاه‌ها توسط نوآوری، رشد بلند مدت کسب و کارهای صنعت پلیمر، آشنایی با مفهموم نوآوری و روش های ایجاد آن طی سمینارهای مختلف، کشف فرصت های نوآورانه، آشنایی با شرایط جهان و فرصت های جهانی نوآورانه و آشنایی با مدل های نوآورانه به ویژه درحوزه کسب و کار و صادرات که در کشور ما با ضعف همراه است، از مهم ترین اهدافی است که همایش‌های نوآوری انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این سه سال دنبال کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوآوري پلیمر بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و رم در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۲۲:۱۵ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و رم امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و رم

سری آ ایتالیا (رم - یوونتوس) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 750667

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش