Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کمتر از یکماه دیگر به آغاز ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی باقی مانده است..بی شک داغترین رقابت شورای شهر در بین شوراهای اسلامی سراسر کشور  مساله انتخاب اعضای شورای پایتخت است چرا که رقابت احزاب سیاسی و میزان مشارکت و به تبع آن اهمیت شهرداری تهران پر رنگ تر از اقصی نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آریا به نقل از جماران ، از همین رو به بررسی برخی کاندیدای احتمالی طیف اصلاح طلب و اعتدالگرا از میان جوانانی که بیشترین شانس برای حضور در لیست مورد حمایت خودشان که سابقا موسوم به لیست امید بود را دارند،خواهیم پرداخت. چرا که با تغییر و تحولات منطقه ای و بین المللی و حمایت دولت فعلی در اخرین ماه های عمر خود ،اصلاح طلبان و طیف های نزدیک به آنها صاحب شانش زیادی برای پیروزی خواهند داشت.
بدیهی است انتخابات آینده برای این گروه نیز باید تفاوت های بسیاری داشته باشد ،چرا که انتظارمی رود با ایجاد تغییرات ملموس توسط این گروه،شرایط به نحوی پیش برود تا مشارکت مردم و تغییر در شیوه مدیریت  احساس شود.
همچنین با رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب و حضور جوانان در صحنه های انتخاباتی در قامت کاندیدا و در مناصب اجرایی،بی شک احزاب و گروه ها به دنبال حضور جوانان در انتخابات ها خواهند بود.
در این گزارش خبری به گزینه های جوان احتمالی که اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در صورت بستن لیست می توانند از آنها استفاده کنند میپردازیم:

1-مسعود شفیعی
مسعود شفیعی 41 ساله و دارای دکترای روابط بین الملل است.
او از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و مسئول شاخه جوانان این حزب در ایران است که سابقا رییس سازمان نقشه برداری ایران و در حال حاضر رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تهران است.
آقای مسعود شفیعی از چهره های نزدیک به دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری ایران و رییس سازمان برنامه و بودجه است که از قبل نیز سابقه فعالیت های مشترک را با ایشان داشته و از جوانان توانمند و نزدیک به دولت و جریان اعتدال به شمار میرود که در صورت ائتلاف مجدد اعتدالگرایان با اصلاح طلبان مثل گذشته و بستن لیست واحد میتواند یکی از اصلی ترین افراد برای حضور در این لیست و شورای شهر ششم باشد.

2-محمد جعفر کبیری
محمد جعفر کبیری 31 ساله  دانش آموخته رشته اقتصاد است.که در حال حاضر معاون وزارت کار است. او در سال 96 مسئول ستاد جوانان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود و سابقا عضو هیات مدیره منطقه آزاد کیش نیز بوده است. قابل ذکر است که وی از پایگاه حزبی برخوردار نیست و عضویت و سابقه حزبی در کارنامه وی دیده نمیشود، گفته میشود پدر نامبرده سابقا معاون وزیر جهادوکشاورزی بوده است. با توجه به جوانی و رزومه قابل توجه  و نزدیک بودن وی به دولت،به نظرمی رسد ایشان میتواند از دیگر گزینه های اصلی این لیست باشد.

3-سعید الله بداشتی
سعید الله بداشتی فرزند آیت الله ابوالحسن الله بداشتی عضو جامعه مدرسین قم است.وی در سال 92 رییس ستاد جوانان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود که پس از آن نیز با حکم اکبر ترکان بعنوان دستیار جوان دولت منصوب شد .سعید الله بداشتی از اعضای شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و نزدیک به سید هادی خامنه ای دبیرکل این مجمع و برادر رهبر معظم انقلاب است که سال 96 نیز یکبار در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده بود.وی نیز یکی از افرادی است که در بین جوانان از شانس بیشتری برخوردار است.

4-مصطفی فرح بخش
مصطفی فرح بخش معروف به جوان نخبه ایرانی دارای مدرک لیسانس حقوق و فوق لیسانس علوم سیاسی است.او از اعضای حزب اعتمادملی و سابقا معاون شورای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو کمیسیون صنعت و ساخت تجهیزات ستاد توسعه زیست فناوری بود. او در سال 2014 به کنفرانس بین المللی حقوق بشر در آمریکا دعوت شد که از طرف دولت آمریکا ممنوع الورود به خاک این کشور شد. شایان ذکر است او قبلا عضو شورای مرکزی جبهه متحد اعتدالگرایان ایران و ریاست سازمان جوانان و دانشجویان این جبهه بوده است.او نیز بواسطه ارتباط نزدیکش با اصلاح طلبان و از جمله رییس دولت اصلاحات و رهبران این جریان فکری، میتواند از گزینه های اصلی و جوان این لیست باشد.

5-سیده فاطمه حسینی
سیده فاطمه حسینی 35 ساله دارای دکتری مالی و جوانترین نماینده مجلس شورای اسلامی دهم
او فرزند سید صفدر حسینی وزیر کار و اقتصاد دولت اصلاحات است.وی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو انجمن دوستی ایران اسپانیا است.حسینی اولین زنی بود که در ایران به عنوان رئیس هیات پارلمانی ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی انتخاب شد و به مدت دو سال در این اجلاس شرکت میکرد.البته او هم از پایگاه حزبی برخوردار نیست.اما او بواسطه ارتباط نزدیکش با اصلاح طلبان و دولت و همچنین رزومه قابل دفاعش، میتواند از گزینه های جدی و اصلی این لیست برای شورای ششم باشد.

6-حسین نقاشی
حسین نقاشی 37 ساله و دارای فوق لیسانس حقوق و از اعضای حزب اتحاد ملت است.او در همین دوره شورای پنجم مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل شورای شهر تهران بود.او سابقا عضو تحریریه روزنامه قانون، پایگاه اطلاع رسانی پیام نو و دبیر تحریریه خبرگزاری ایسکانیوز بوده است.وی بواسطه ارتباط نزدیکش با اصلاح طلبان میتواند از گزینه های جدی و جوان این لیست باشد.

7-رضا امیدوار تجریشی
رضا امیدوار تجریشی 34 ساله و دارای فوق لیسانس مهندسی معماری و از اعضای حزب اعتمادملی است.او در حال حاضر رییس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران و همزمان رییس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی است.تجریشی عضو کمیسیون سرمایه گذاری شهرداری منطقه 2 نیزاست.او بواسطه عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رزومه قابل دفاع، میتواند یکی از گزینه های جدی و جوان این لیست باشد.

8- سید فرید موسوی
سید فرید موسوی 40 ساله دارای دکتری مدیریت، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی دهم و رئیس فراکسیون جوانان در همان مجلس بود.موسوی عضو هیات علمی دانشگاه و عضو هیات امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران بوده است.موسوی نیز عضو هیات مدیره بانک ملی بوده است.وی بواسطه ارتباط نزدیک با دولت و اصلاح طلبان میتواند گزینه جدی و جوان این لیست باشد.
شنیده ها حاکی ازآن است افراد فوق طبق این گزارش میدانی بیشترین شانس را در بین جوانان اصلاح طلب و اعتدالگرا در صورت بستن لیست دارند چرا که در بین جناحین سیاسی شاخص نیروی انسانی و کادرسازی ضعیف دنبال شده و نیرو های جوان و توانمند بسیار انگشت شمارند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای شهر انتخابات اصلاح طلبان اعتدالگرایان جوان این لیست اصلاح طلبان اصلاح طلبان شورای مرکزی شورای شهر عضو هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان

۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مشرق، تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حالی از بامداد ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که ۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای‌اسلامی به رقابت می‌پردازند؛ رقابتی که تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم که از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده‌ در شرایطی روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به خط پایان می‌رسد که رقابت‌های انتخاباتی در ۱۵ استان کشور به اوج رسیده و کاندیداها در ۲۱ حوزه انتخابیه درحال فعالیت‌های انتخاباتی به‌منظور جلب‌نظر مردم هستند.

دراین میان رقابت‌های انتخاباتی در استان تهران حال‌وهوای دیگری به‌خود گرفته است؛ رقابت ۳۴ کاندیدا برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین ورامین، پیشوا و قرچک رقابت‌ها در این حوزه را در کانون توجه رسانه‌ها و افکارعمومی قرار داده‌است.

در چنین شرایطی اگرچه رقابت انتخاباتی در تهران تنها در اردوگاه اصولگرایی در جریان است، اما کاندیداهای منسوب به جریان اصلاح‌طلبی نیز در برخی حوزه‌ها به دور دوم راه یافته‌اند؛ موضوعی که سبب شده در این دور از انتخابات نیز رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جریان داشته باشد.

رویکرد اصلاح‌طلبان در دور دوم

طی روزهای اخیر تحرکات انتخاباتی محدود به جریان‌های اصولگرایی نبوده و جریان‌های اصلاح‌طلب نیز فعالیت‌هایی را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم داشته‌اند.

براین اساس هم بود که حزب اعتماد ملی اعلام کرد از کاندیداهایی که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبی، ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه ازجمله احزاب اصلاح‌طلبی هستند که از برخی کاندیداهای به دور دوم راه یافته در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند.

رقابت در اردوگاه اصولگرایی

ترکیب کاندیداهای حاضر در دور انتخابات مجلس دوازدهم در تهران نشان می‌دهد در این حوزه انتخابیه رقابت تنها در اردوگاه اصولگرایی جریان دارد.

براین اساس هم بود که طی روزهای اخیر شاهد انتشار فهرست‌های مختلفی از این جریان به‌منظور رقابت در تهران بوده‌ایم؛ فهرست‌های چندگانه‌ای که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا