Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت درباره سررسیدن موعد قانون رفع تحریم‌ها در ٢١ فوریه و رفع نشدن تحریم‌ها گفت: امیدواریم که سه کشور اروپایی و آمریکا از فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنند و اجازه ندهند که دستیابی به راه حل‌های دیپلماتیک در رسیدگی به این اختلاف غیرضروری بغرنج‌تر شود.

خبرگزاری میزان -  علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری وبیناری خود با اصحاب رسانه اظهارداشت: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران از حضور باشکوه مردم که همچنان با گذشت بیش از ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان با حضور خود و این بار متفاوت جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن فرصتی است برای تبیین آموزه‌های دوران ساز امام خمینی (ره) گفت: مراسم امسال اخرین مراسم برگزاری جشن پیروزی انقلاب در دولت دوازدهم و در آستانه قرن جدید و در پایان سقوط فشار حداکثری بود.

سخنگوی دولت اظهارداشت: دولت یازدهم و دوازدهم با همه توان و تدبیر تمام تلاش خود را برای اجرایی ساختن آرمان‌های شناخته شده انقلاب اسلامی در خصوص استقلال و آزادی و جمهوریتی در پرتو آموزه‌های اسلامی و دو حق سرنوشت مهم، حق تعیین سرنوشت مردم در داخل و در عرصه‌های جهانی و بین المللی بکار برده است.

ربیعی تاکید کرد: دولت بر مبنای یک تفسیر اصیل برای تحقق معنای واقعی استقلال و اجتناب از مترادف گرفتن استقلال یا انزوا از وابسته شدن کشور و یا افزایش تاثیرگذاری خارجی‌ها و تسلیم شدن در مقابل یاغی گری مقاومت و با برنامه ریزی‌های صحیح، منطقی و عقلانی در استقلال ایران پای فشاری داشتند. امروز نه ما تحت تاثیر کشوری قرار گرفتیم و هم جهان ایران را دارای کشوری با منطق و صاحب حق می‌شناسد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور عنوان کرد: سه شکست دولت پرقدرت یاغی آمریکا در شورای امنیت و دو شکست در دادگاه لاهه و یک شکست در آژانس بین المللی در دولت دوازدهم، بدون اینکه ذره‌ای از استقلال سیاسی ما در جهان مخدوش شود؛ و نیز برای استقلال اقتصادی برغم تحریم‌ها و جنگ اقتصادی ظالمانه به نوعی با افزایش رشد و مقاومت در مقابل این فشار‌ها هم دست یافتیم.

وی عنوان کرد: هر چند حاشیه سازی‌های زیاد، مجالی نداد تا داستان‌های مقاومت به درستی روایت شود. امروز دولت با وقوف به نگرانی و مشکلات زندگی مردم همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار بسته و معتقد است باید بتوانیم حقوق ملت ایران را از ناقضین آن بستاند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق به کار گیرد.

ربیعی با بیان اینکه دولت اعتدالی در مقابل دو جریان افراط و تفریط و دو تحریف از استقلال انزوا و وابستگی سیاسی حرکتی متعادل را سامان داد، گفت: دولت دوازدهم با مفهوم تعامل سازنده با جهان که انعکاسی از تفسیر اعتدالی از استقلال است با جهان ارتباط برقرار کرد؛ و به این ترتیب همه کوشش‌های آمریکایی – صهیونیستی برای مشروعیت بخشی بین المللی به تحریم ظالمانه و ضد ایرانی را خنثی و بر ضد خود بدل کرد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت تا پایان کار خود سه امر تعامل سازنده با جهان در مقابل دو افراط و تفریط انزوا و وابستگی و تسلیم شدن، و در عرصه داخلی سیاست مشارکت حداکثری در مقابل دو افراط و تفریط هرج و مرج طلب و عدم مشارکت را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد دولت با یک آغاز خوب و برنامه توسعه‌ای و رشد اقتصادی مناسب شروع به کار کرد، گفت: تا سال ۹۷ روند رشد و ثبات اقتصادی قابل قبول و تورم نزدیک به تک رقمی و توسعه زیرساخت‌های اثرگذار بر آبنده به کار خود ادامه داد. اما از خلاف آمد بد تحولات جهانی با یاغی‌ترین دولتی طرف شد که آنچنان عرصه را بر اقتصاد ایران تنگ کرد تا ایران را بر مبنای یک خیال واهی واردار به تسلیم و عدم استقلال و آزادی بکشاند، اما در این میان دولت با کاستن فشار تحریم بر زندگی مردم و افزایش زیرساخت‌های توسعه برای نسل آینده در مقابل بی عملی و عقب گرد اقتصادی و همراه با حفظ استقلال کشور کار خود را دنبال کرد.

ربیعی در ادامه افزود: در این میان دولت با یک صبر و سکوت از سر دلسوزی برای آرام نگهداشتن فضای جامعه و نگران نکردن مردم و پرهیز از تلخی ذائقه مردم به دور به از حاشیه سازی‌ها به کار خود ادامه می‌دهد. به تجربه مطمئنم ما در پایان دولت پس از عبور از سختی‌ها وضع بهتری از جنبه اقتصادی در پیش رو خواهیم داشت به امید و لطف الهی.

سخنگوی دولت عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسات متعدد دولت مورد بحث قرار می‌گرفت مسائل مختلف استان‌های مرزی و برخی استان‌ها که مسایلی از قبل حل نشده متعددی دارند بوده است. استان خوزستان با توجه به مقاومت ۸ ساله مردم و نقش آن‌ها در امنیت و سرافرازی ایران همواره برای دولت پر اهمیت بوده است.

ربیعی با اشاره به اینکه به منظور حل مسئله فاضلاب در شهر‌های استان خوزستان و کمک به طرح‌های آب رسانی روستایی تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و ۸ بانک برای ۸ شهر در استان خوزستان روز شنبه ۲۵ بهمن ماه امضا شد، گفت: براساس این تفاهم نامه ۱۹۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در مجموع ۲۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: در ستاد اقتصادی دولت روز یکشنبه رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جلسه‌ای که با جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شده بود ارائه دادند و به همین منظور هیات دولت جهت تامین نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی و اصلاح آن را در دستور کار خود قرار داد.

ربیعی اضافه کرد: بودجه در سقف کل ۸۵۴.۶ هزار میلیارد تومان قرار گرفت که از ۲۶۲.۶ واگذاری دارایی‌های مالی و ۲۲۵.۱ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۳۶۶.۹ سایر درآمدها؛ و به اندازه ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی لحاظ شد. تلاش شده است تا موارد مهم اختلافی به نحوی مورد توجه قرار گیرد و در یک تفاهم دو جانبه اصلاح شود. امیدواریم نمایندگان محترم با درک محدودیت‌ها و شرایط کشور به کلیات آن رای مثبت دهند.

وی با بیان اینکه دولت روز یکشنبه آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی را تصویب کرد، گفت:  براساس این مصوبه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقایت پذیر سالم و عدالت اقتصادی هست که برگزاری مناقصات و دیگر معامله کنندگان بخش عمومی و کلیه موسسات دولتی یا نهاد‌های عمومی غیردولتی باید در چارچوب سامانه تدارکات الکترونیکی دولت باشد.

ربیعی تصریح کرد: در بخشی از این مصوبه الزام و اجازه دادن آگهی‌های دولتی به مطبوعات نادیده گرفته شده بود. با توجه به اهمیت تقویت مطبوعات اندکی پس از جلسه این غفلت مورد توجه قرار گرفت و معاون اول محترم اصلاح مصوبه را در دستور کار روز چهارشنبه جلسه هیات دولت قرار دادند و قطعا مصوبه اصلاح خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مصوبه دیگری به منظور شفاف سازی و سرعت بخشیدن در ایجاد برنامه‌های حوزه تولید مسکن و شرایط واگذاری به گروه‌های هدف تصویب شد، هیأت وزیران به منظور ایجاد بستر‌های مورد نیاز تسریع در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه تولید مسکن (از جمله طرح اقدام ملی مسکن) و تسهیل شرایط برای گروه‌های هدف، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کرد.

ربیعی در ادامه اضافه کرد: به موجب اصلاحیه مذکور، فاقدان مسکن به افراد سرپرست خانواری اطلاق می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند. همچنین مطابق اصلاح آیین‌نامه فوق، سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهر‌ها به سایر شهر‌های کشور به یک سال کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بیش از ۵۹ هزار نفر از هم وطنان را از دست داده ایم و ۲۶۰ نفر از کادر سلامت ما نیز به خیل شهدای خدمت به خلق پیوستند، گفت: ما در این یکسال در دوران سختی که با تحریم و جنگ اقتصادی همراه بود با کرونا مبارزه کردیم. ترزیق واکسن آغاز شده و محموله‌های بعدی از کواکس، روسیه، چین و هند در حال بررسی و اقدام هستند. با اقدام به تولید داخلی ما قطعا در مورد واکسن با هیچ کاستی در آینده‌ای نزدیک روبرو نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه کرونا از آغاز پیدایش، به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار دولت به طور گسترده و مداوم قرار داشته است، افزود: ستاد ملی کرونا علاوه بر جلسات کمیته‌های رسانه و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و انتظامی ۵۷ جلسه با حضور رییس جمهور تشکیل داده است. همکاران ما در ستاد ملی کرونا نگران مناسبت‌ها و مراسم‌های اتی که می‌تواند موحب تجمع شود می‌باشند.  سخنگوی دولت

ربیعی با بیان اینکه یکی از تلاش‌های دولت در طول ۷ سال گذشته رفع موانع کارآفرینی و بطور ویژه ایجاد زمینه برای کارآفرینان کوچک و خرد بود است، گفت: موضوع بهبود محیط کسب و کار جزو اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید بوده است و به همین جهت در ابتدای دولت یازدهم، دفتر تخصصی این امر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد که دو وظیفه ارتقا شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و دبیرخانه هیات مقررات زدایی را بر عهده دارد

سخنگوی دولت تصریح کرد: در همین راستا اقداماتی همچون راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران و ۴ شهر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز که زمان ثبت یک شرکت، دریافت کد اقتصادی، را از ۷۲ و نیم روز به کمتر از ۳ روز رسانده است جزو کار‌های زیادی است که در این حوزه انجام شده است. از دیگر موارد می‌توان به تغیر رویه فرایند مالیات نقل و انتقال املاک، تصویب لایحه حمایت از سهامداران خرد، تلاش برای تاسیس دادگاه‌های ویژه دعاوی تجاری اشاره نمود

وی افزود: در وظیفه دوم نیز با راه اندازی درگاه ملی مجوز‌های کشور به عنوان نقطه‌ی ساماندهی نظام صدور مجوزها، حذف و اصلاح بسیاری از مقررات دست و پا گیر در حوزه‌های مالیاتی، گمرکی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، صنایع کشاورزی و دامپروری و بسیاری از موضوعات دیگر اشاره نمود

ربیعی عنوان کرد: در این حوزه علیرغم تلاش‌های فراوانی که شده است با توجه به تعدد قوانین که باعث پیچیدگی محیط کسب و کار شده است، دولت در حد مصوبات هیات وزیران و ابلاغ مقررات تسهیل کننده مانند مصوبات ارجاعی از کارگروه ویژه رفع موانع جهش تولید سعی در برطرف نمودن این دست انداز‌ها نموده است.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور توضیح داد: اولویت دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از برخورداری افراد شاغل از بیمه‌های اجتماعی بوده است. یکی از عرصه‌های کارآفرینی که ناشی از سیاستگذاری صحیح علمی و مبتنی بر حفظ مزیت زندگی در روستا و بهبود وضع روستاییان بوده است در عرصه کارآفرینی روستایی است.

وی افزود: در همین مدت کارآفرینی روستایی با سیاستگذاری اشتغال مبتنی بر روستا باعث مهاجرت معکوس و افزایش سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد شده است. در دولت دوازدهم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کارآفرینی روستایی هزینه شد. پرداخت یارانه دستمزد، معافیت بیمه کارفرمایان، مهارت آموزی در محیط کار و کارورزی، سیاست‌های فعال دولت برای حمایت از کارآفرینان و پایداری اشتغال است. توسعه مشاغل خانگی درصدد حمایت از کارآفرینان زن برآمده است.

وی با بیان اینکه واردات بیش از دو هزار دو دویست قلم از کالا‌ها ممنوع و تولید داخلی افزایش پیدا کرد ضمن اینکه به مسائل زیرساختی توجه ویژه‌ای شد، گفت: این در حالی است که زندگی مردم تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین فشار‌های ناشی از جنگ اقتصادی دشمن بود که کمر همت به نابودی آن داشتند، اما زندگی مردم به رغم همه سختی‌ها با کمک و مقاومت مردم مدیریت شد.

ربیعی گفت:  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با برگزاری ۷۵ جلسه و ابلاغ بیش از ۳۰۰ مصوبه از زمان تشکیل تا کنون، اجرای سیاست‌های مزبور را از طرق مختلف پیگیری نموده است که تصویب و ابلاغ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سالانه در دو سطح ملی و استانی (در سطح ملی از سال ۹۵ تا ۹۹ تعداد ۷۴۳ پروژه و در سطح استانی از سال ۹۸ تا ۹۹ تعداد ۱۴۶۱ پروژه مصوب شده است)

سخنگوی دولت عنوان کرد: اجرای برنامه‌های رونق تولید و اشتغال، فعال‌سازی کارگروه‌های رفع موانع و چالش‌های اقتصاد کشور، بررسی و سیاستگذاری پیرامون موضوعات مهم و موثر بر مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در جلسات ستاد از مهمترین محور‌های اصلی برنامه‌ها و اقدامات مستمر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی سال‌های ۱۳۹۵ تاکنون بوده است.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص سررسیدن موعد قانون رفع تحریم‌ها در ٢١ فوریه و رفع نشدن تحریم‌ها و تصمیم دولت در این خصوص گفت:بر اساس بند ششم قانون مجلس شورای اسلامی، از آنجایی که تحریم‌ها تا امروز لغو نشده، دولت و سازمان انرژی اتمی مجبور به تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که موجب کاهش نظارت‌ها و بازرسی‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواهد شد.

وی افزود: این مسئله امری زمان بر نیست و وقتی موعد آن برسد، اجرای داوطلبانه پروتکل می‌تواند به سرعت متوقف شود. ایران عضو پادمان است و بر اساس تعهدات پادمانی، بخش عمده‌ای از نظارتها، یعنی نظارت‌هایی که در چارچوب پروتکل الحاقی نیستند، باقی خواهند ماند؛ بنابراین توقف اجرای داوطلبانه پروتکل به معنای قطع همکاری با آژانس نیست. این همکاری ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران قطعا طی نامه‌ای همه موارد را از قبل به اطلاع آژانس خواهد رساند، کما اینکه تا کنون نیز چنین کرده است.

ربیعی با بیان اینکه روشن است که این اقدام خلاف میل باطنی و به دلیل تعلل آمریکا در لغو تحریم‌ها و انجام تعهدات اش بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌گیرد، گفت: ما همچنان برجام را توافقی معتبر و بهترین توافق ممکن می‌دانیم و آماده ایم که فوراً و در صورت بازگشت آمریکا و سایر طرف‌های توافق به تعهداتشان تمامی گام‌های برداشته شده بر اساس پاراگراف ۳۶ برجام را به وضعیت اولیه در توافق برجام بازگردانیم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: امیدواریم که سه کشور اروپایی و آمریکا از فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنند و اجازه ندهند که دستیابی به راه حل‌های دیپلماتیک در رسیدگی به این اختلاف غیرضروری بغرنج‌تر شود.   بیشتر بخوانید:  افزایش حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی/ علت صدای آژیری که در تهران شنیده شد

 

تکمیل می شود

برچسب ها: علی ربیعی سخنگوی دولت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت سخنگوی دولت عنوان اقتصاد مقاومتی میلیارد تومان دولت دوازدهم بین المللی زندگی مردم برنامه ها کسب و کار تحریم ها کار خود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس؛ با ناکامی دولت مصر در پایان دادن به گرانی و بالا رفتن بی رویه قیمت‌ها مردم در این کشور به پویش‌های بزرگ تحریم ملحق شدند.

قیمت دلار در بانک‌‎های مصر و بازار سیاه موازی پس از دو ماه ثبات در این کشور از هفته گذشته بار دیگر روند صعودی گرفته است.. این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم این کشور در زمینه تشدید درد و رنج اقتصادی آن ها به دنبال داشت.

کارشناسان بدهی بالای مصر، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه، کاهش درآمدهای قاهره از کانال سوئز، افزایش تورم و گرانی و افت سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دلایل تشدید بحران اقتصادی مصر خواندند.هفته گذشته پویش تحریم خرید ماهی در سراسر مصر با استقبال خوب شهروندان این کشور روبه رو شده بود و این هفته موج تحریم به گوشت، تخم مرغ و دیگر کالاهای اساسی رسیده است.

بر اساس داده‌های آژانس مرکزی آمار مصر در ماه مارس، تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهرهای مصر به 35.7 درصد رسید، پس از آن که ژانویه گذشته 29.8 درصد بود.پس از اینکه موج گسترده تحریم انواع ماهی های خودراکی در مصر طی روزهای گذشته بالا گرفت حالا مردم مصر در اماکن عمومی و سایت های رسانه‌های اجتماعی مشغول مبارزه با قیمت‌های بالای گوشت هستند که قیمت آن به بیش از 400 پوند مصر (یک دلار = حدود 48 پوند) رسیده است.

کساد بازار در بازار معروف ماهی فروشی شهر اسکندریه مصر فروشنده‌ها انواع ماهی‌ها را به شکل‌های جذاب در یخچال‌های شیشه‌ای چیده‌اند اما مردم به آن نگاه هم نمی‌اندازند محمد یکی از فروشندگان می گوید که استقبال مردم از پویش «بگذار بگندد تا قیمتش کم شود» غافلگیر کننده بوده است.این کمپین‌ها به سرعت محبوبیت و استقبال زیادی را در بین شهروندان مصری پیدا کرده و شرکت‌کنندگان در آن از رسانه‌های اجتماعی برای هماهنگی و تبادل نظر و برنامه ریزی استفاده می‌کنند که باعث افزایش قدرت جنبش و گسترش دامنه نفوذ آن شده است.   در همین حال، کمپین‌های مشابهی در قاهره، سوئز، کفر الشیخ، اسماعیلیه و دیگر شهرهای بزرگ مصر برای تحریم بیشتر کالاهای اساسی که قیمت شاهد تورم گسترده بوده، آغاز شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین کمپین جدیدی را با همین نام «بگذارید بگندد» برای تحریم خرید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز راه اندازی کردند تا تجار را مجبور به کاهش قیمت کنند.اگرچه برخی از مردم مصر نسبت به تاثیرگذاری این پویش‌های تحریم تردید داشتند، اما فعالان و تعداد زیادی از شهروندان پس از اینکه توانست عده‌ای را برای شرکت در آن جذب کند از کاهش نسبی قیمت‌ها و زیان‌های قابل توجه به برخی از بازرگانان، اشتیاق زیادی نشان دادند.   فؤاد عبدالفتاح، هماهنگ‌کننده کمپین «بگذارید بگندد» در استان اسکندریه، گفت: مصر شاهد وضعیت افزایش قیمت‌ها برای اکثر کالاهای اساسی است و از جمله محصولاتی که اخیراً شاهد افزایش قیمت محسوس بوده است، ماهی است که به قیمت بی سابقه‌ای رسیده است که برای افراد کم درآمد مناسب نیست. عبدالفتاح در مصاحبه خود با العربی الجدید افزود: تحریم ماهی پیام روشن ما به بازرگانان و صاحبان مغازه‌ها است، زیرا می‌خواهیم این پیام قوی را ارسال کنیم که این بی عدالتی اقتصادی را در سکوت نخواهیم پذیرفت.   یک شهروند دیگر می‌گوید: ما خواستار قیمت‌های مقرون به صرفه و منصفانه برای ماهی هستیم تا در دسترس اکثر مردم باشد و همه بتوانند در شرایط سخت با هم کنار بیایند. ما در یک شهر ساحلی زندگی می‌کنیم و ماهی‌ها جزء ضروری فرهنگ و میراث دریایی ما به حساب می‌آیند، اما به دلیل سوء استفاده برخی، تصمیم گرفته ایم که در برابر گرانی سرسام آور سکوت نکنیم.علا حامد، کارشناس اقتصادی گفت که کمپین تحریم انواع گوشت‌ها در مصر نشان دهنده به ستوه آمدن شهروندان از مشکل گرانی و تمایل آنها برای یافتن راه حل هایی برای شرایط دشوار اقتصادی است آنها خواستار بررسی مسائل فوری اقتصادی و اتخاذ تدابیر موثر برای بهبود زندگی شهروندان توسط دولت السیسی هستند.  

دیگر خبرها

  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟