Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:25:53 GMT

هشدار نارنجی را به آسمان زنجان رساند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۹۹۸

هشدار نارنجی را به آسمان زنجان رساند

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: برای ورود سامانه بارشی جدید، هشدار نارنجی در زنجان صادر شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار نارنجی (آمادگی) توسط کارشناسان هواشناسی، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده با ورود سامانه بارشی به استان، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در استان زنجان روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش باران از دیگر پدیده‌های جوی برای استان بوده و بارش پیش‌بینی شده برای ارتفاعات به صورت  برف خواهد بود، ضمن اینکه دما در این بازه زمانی کاهش می‌یابد.

وی، زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی را در استان بعد از ظهر امروز اعلام کرد و گفت: این سامانه اواخر روز پنج‌شنبه از منطقه خارج خواهد شد.این سامانه موجب وزش باد به نسبت شدید و بارش باران طی امروز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به تقویت سامانه بارشی در روز چهارشنبه، ادامه داد: استان در روز چهارشنبه شاهد بارش قابل توجه باران و برف به ویژه در ارتفاعات خواهد بود، ضمن اینکه شدت وزش باد هم افزایش خواهد یافت. سامانه بارشی مورد نظر در روز پنج‌شنبه تضعیف خواهد شد، ولی در بعد از ظهر موجب وزش باد به نسبت شدید خواهد شد.

رحمان‌نیا تصریح کرد: آسیب به تاسیسات شهری و روستایی از مخاطرات پیش‌بینی شده در سطح استان طی امروز و فردا بوده و لغزندگی و آبگرفتگی معابر به ویژه مسیرهای کوهستانی از دیگر مخاطرات اعلامی است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، با توصیه برای خودداری از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره تاسیسات مرتفع و درختان پوسیده، خاطرنشان کرد: داشتن حداکثر احتیاط در سفرهای برون‌شهری به ویژه مسیرهای کوهستانی از تاکیدات کارشناسان در این وضعیت جوی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هشدار هواشناسی سامانه بارشی خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز‌های سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

به گزارش مهر، همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت‌تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان