Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در برخی از مناطق مسیرهایی که برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده بود در مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه برخی از مسیرهای مناسب سازی شده برای نابینایان در مسیر دوچرخه سواری قرار دارند اظهار کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در معابر شهری اتفاق خوبی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده، اما به واسطه ناهماهنگی بین ستاد و مناطق مشکلاتی پیش می‌آید که گاهی موانعی را برای تردد شهروندان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای دوچرخه در راستای شعار شهری انسان محور بود اما در عمل پیاده روها را برای مسیر دوچرخه سواری کوچک کردیم. در بسیاری از فضاهای دوچرخه سواری از پیاده رو کسر شده و به مسیر دوچرخه سواری افزوده شده است.

نظری تاکید کرد: در مناطق مرکزی شهر این اتفاق بیشتر رخ داده و لازم است معاونت فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

نظری در ادامه در تذکر دیگری با اشاره به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو گفت: همان طور که در جلسه گذشته خانم خداکرمی، عضو دیگر شورا تذکر داد، احتمال دارد که وارد پیک چهارم شویم و اگر احتیاط بیشتری نداشته باشیم ممکن است مجدداً شاهد افزایش نرخ ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا باشیم و از این جهت تقاضا می‌کنم مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه کنند زیرا این روزها اصلاً شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس‌ها نیستیم.

کد خبر 475456

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نابینایان مسیر دوچرخه سواری مناسب سازی معابر شوراي شهر تهران حجت نظری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسیر دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

تین نیوز

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ مترو تهران، امسال نیز بخش دیگری از تاسیسات، دسترسی ها و ورودی های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ ارتقاء یابد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، آزاد اکبری  مجری خط ۳ مترو تهران در خصوص برنامه های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی مانده این خط تامین شود، می توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است