Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدیان گفت: هت توسعه نمازخانه های بین‌راهی درسراسرکشور پیشنهادکریم دربرنامه‌های پنج ساله ششم و هفتم پیشنهادهای راهبردی ارائه وبا تدوین سند بالادستی فرایند اجرای طرح‌های مربوط به احداث وبهره‌برداری ازمساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی تدوین عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، «سیدعلی مهدیان» در نشست مشترک ستاد اقامه نماز کشور با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در با بیان اهمیت مدیریت ، ساماندهی و بهسازی مساجد و نمازخانه های بین راهی گفت: از مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران این بخش در هر دو سازمان نظرسنجی به عمل آمد و پیشنهادها و راهکارهای اجرایی، دریافت و جمع‌بندی شده است که د ر پیش‌‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان دو سازمان مدنظر قرار گرفته و ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور افزود : به منظور تسریع و تسهیل در احداث و بهره برداری از مساجد و نمازخانه های بین راهی از سوی وزارت کشور بسترهای قانونی فراهم شده است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند با تعامل و همکاری با این وزارت و سایر دستگاههای اجرایی در استانها از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری نماید.

 

مهدیان با تاکید بر اهمیت دسترسی عموم مردم و کاربران جاده‌ای به اطلاعات مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و نوع خدمات قابل ارائه افزود: با توجه به راه اندازی اپلیکیشن مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیشنهاد می شود امکان افزودن سایر اطلاعات مورد نیاز مردم با توسعه و تکمیل این سامانه ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور فرهنگی و رئیس ستاد اقامه نماز، گزارشی از عملکرد این ستاد در سازمان ارائه کرد و افزود: کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان تلاشگر بخش حمل و نقل جاده‌ای در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت های شبانه روزی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی جهت ارتقای برنامه‌های شورای فرهنگی و توسعه نمازخانه های بین‌راهی در سراسر کشور پیشنهاد کرد در برنامه‌های پنج ساله ششم و هفتم پیشنهادهای راهبردی ارائه و با تدوین سند بالادستی فرایند اجرای طرح‌های مربوط به احداث، بهره‌برداری و نگهداری از مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی تدوین و عملیاتی شود.

 

براساس این گزارش خداداد مقبلی معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور در این نشست گزارشی از طرح‌های در دست اقدام ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین‌راهی ارائه کرد و افزود: در حال حاضر ۸۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در شبکه راه‌های کشور فعالیت دارند، ۵۰۵ مجتمع در دست ساخت بوده و ۸۶۳ مجتمع نیز در مرحله استعلام هستند.

 

وی افزود: به برکت نام امیرالمومنین (ع ) پروژه احداث ۱۱۰ نمازخانه بین‌راهی به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی تعدادی از این نمازخانه‌ها و آغاز شده و تا سال آینده ادامه دارد.

 

این گزارش حاکی است حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از وضعیت توزیع و پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح شبکه راه‌ها بیان کرد و افزود: طرح تفصیلی مکانیابی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفته و در سال ۹۸ به پایان رسیده است. تعداد ۴۹۷ نقطه جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تایید و شناسایی شده است است.

 

وی با استقبال از کمک‌های خیرین برای مشارکت در طرح‌های احداث و بهره‌برداری از مجتمع های خدماتی رفاهی و مساجد افزود: احداث پل‌های عابر پیاده نیز یکی از اقداماتی است که علاوه بر حفظ جان عابران و نمازگزاران از اجر معنوی و ثواب اخروی برای خیرین برخوردار است.

 

بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌ها نیز اظهار داشت: باتوجه به ضرورت ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و رانندگان و مسافران در نقاطی که کمتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، احداث ۱۱۰ باب نمازخانه‌ در نزدیکی راهدارخانه‌ها، به متراژ ۱۱۰ مترمربع در دستور کار قرار گرفته است که طرح و نماد این ساختمان‌ها تهیه شده که تا پایان سال در ۱۶ استان و در سال ۱۴۰۰ در مابقی مراکز استان بهره‌برداری از این نمازخانه‌ها آغاز می‌شود و در این زمینه لازم است ستاد اقامه نماز، همکاری و هماهنگی مورد نیاز را با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام دهد.

 

براساس این گزارش منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط‌عمومی سازمان نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط با کاربران جاده‌ای و مخاطبان عام و خاص سازمان، از آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تعامل و هم‌افزایی با ستاد اقامه نماز در حوزه اطلاع‌رسانی به مخاطبان و امر فرهنگ‌سازی و همچنین تولید محتوای مؤثر و انتشار محتوا تولیدی خبر داد.

وی با اشاره به امکانات پیش‌بینی شده توسط سازمان در زمینه اطلاع‌رسانی اماکن، خدمات و موقعیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌ها اظهار داشت: باتوجه به تنوع اطلاعاتی که در سامانه‌های اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای و اپلیکیشن مجتمع‌های خدماتی – رفاهی وجود دارد، سازمان‌راهداری و حمل و نقل جاده‌ا‌ی در صورت فراهم شدن بستر و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی لازم، اطلاعات مذکور را جهت سهولت دسترسی مخاطبان در اختیار ستاد اقامه نماز قرار خواهد داد.

 

بر مبنای این گزارش علی‌اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تشریح امکانات موجود در سامانه‌های این مرکز در زمینه دسترسی به مجتمع‌‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌های بین راهی خاطرنشان کرد: باتوجه به امکانات موجود در سامانه‌های این مرکز در زمینه اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی و تعامل با دفاتر ستادی و ادارات کل استانی، در صورت ثبت شکایت از سوی هموطنان از طریق سامانه‌های این مرکز، مراتب به دفاتر تخصصی جهت رسیدگی ارسال می‌شود.

 

علیرضا سلیمانی مدیرکل مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان نیز گفت: باتوجه به جامعه مخاطبان و شرایط آنها و اماکن در اختیار از قبیل پایانه‌های بار، مسافر و پایانه‌های مرزی و تیرپارک‌ها، باید برنامه‌ریزی لازم برای ترویج و اقامه فریضه نماز و ارائه آموزش‌های لازم به مخاطبان انجام شود.

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهره برداری مساجد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مساجد و نمازخانه های بین راهی مجتمع های خدماتی رفاهی خدماتی رفاهی بهره برداری ستاد اقامه نماز اطلاع رسانی سامانه ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیر گذر یا روگذر نیز از تقاضاهای دیگر مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده رود، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته شده است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان