Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با درج آگهی در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش عمده برنج کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود، که در این خصوص موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات اولیه، شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته بیان داشت، در سایت دیوار آگهی فروش برنج به صورت عمده را مشاهده و با توجه به مناسب بودن قیمت جهت خریداری ۱۰ تن برنج با شخص آگهی دهنده تماس گرفتم و پس از توافقات به عمل آمده در خصوص قیمت و نحوه تحویل بار مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلامی از سوی ایشان واریز نمودم، که پس از واریز وجه مورد نظر و تماس مجدد، ایشان پاسخگو نبوده،  لذا از این پلیس تقاضای رسیدگی را دارم.

شهبازی پور تصریح کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و به موقع این پلیس مبلغ کلاهبرداری شده  به حساب شاکی عودت داده شده و طی چند روز اقدامات پلیسی فرد مورد نظر نیز شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت های خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم وطنان سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لذا از هموطنان خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند.

وی هشدار داد: برای خرید کالا در فضای مجازی  باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است آگهی یا تبلیغ انتشار داده شده برای کالای مورد نظر واقعی نبوده و در پشت پرده این تبلیغات افراد شیادی باشند که قصد کلاهبرداری از هموطنان را داشته باشند لذا تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه به فروشنده خودداری کنند و از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

 رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cybernetic.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاهبرداری فضای مجازی سایت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی فضای مجازی نباید به دست دشمنان بیفتد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر چهارشنبه در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص شبکه ملی اطلاعات تأکیدات فراوانی دارند که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیای امروز هر لحظه در حال تحول و رشد است افزود: در عرصه‌های مختلف نباید پیشرفت‌ها متوقف شود و نباید از دیگران عقب بمانیم و از سویی نیز دشمنان تلاش دارند تا به ما آسیب بزنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی باید در حوزه اطلاعات و ارتباطات به جایگاه مرجعیت برسد و اقداماتی که برای نیازهای داخلی کشور صورت می‌گیرد خوب است اما باید برای تأمین نیازهای دیگر کشورها نیز در این بخش به مرجع تبدیل شویم، همانند شرایطی که امروز در عرصه نظامی در شرایط سخت تحریم‌ها به آن دست یافته ایم و این امر نشان دهنده جنگ اراده‌ها است که در این عرصه بنا بر وعده الهی مؤمنان پیروز هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این موضوع که باید اهداف بلند را پیش بینی کرد افزود: مؤمنان نباید کم قانع باشند و باید برای تحقق آرمان‌ها به واقعیت تلاش مضاعفی داشت.

وی گفت: امروز کشور دارای رهبری دور اندیش، هوشمند و مقتدر است و وقتی صاحب نظران در حوزه‌های مختلف با ایشان دیدار می‌کنند بر اشراف ایشان نسبت به مسائل مختلف آگاه می‌شوند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت مدیریت فضای مجازی گفت: نمی‌شود درب‌ها را به سوی خود ببندیم اما در عین حال باید کلید این درها را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: در عرصه فضای مجازی اگر ورود به موقعی نداشته باشیم در این صورت حکمرانی فضای مجازی به دست دشمنان خواهد افتاد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشکلات اقتصادی نیز زیاد است که بر این خدمات و فعالیت‌ها سایه افکنده است.

کد خبر 6100996

دیگر خبرها

  • حکمرانی فضای مجازی نباید به دست دشمنان بیفتد
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!