Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برخی جاها از فضای پیاده‌رو کسر و به مسیر دوچرخه اضافه شده است، در عین حال شاهد این هستیم که مسیرهای تعبیه شده برای تردد نابینایان عزیز که مناسب‌سازی شده بود، در مسیر دوچرخه قرار گرفته است گفت: متاسفانه این ناهماهنگی بین بخشی ستاد و مناطق، این دست مشکلات را برای شهروندان به وجود آورده ‌است و ما مکررا شاهد اعتراض‌هایی از این دست به اعضای شورای شهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ حجت نظری، رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا در تذکری  در رابطه با موضوع مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت و مسیرهای دوچرخه گفت: متاسفانه علی رغم اینکه موضوع مناسب سازی و مسیرهای دوچرخه اتفاق خوبی است که در دوره پنجم مدیریت شهری رقم خورده، اما گاها به واسطه ناهماهنگی هایی بین ستاد و مناطق مشکلاتی پیش میآید و این مشکلات برای مردم موانعی را ایجاد می کند که شاید در سطح کلان مطرح نشود.

او ادامه داد: مشخصاً استفاده از مسیر پیاده رو برای مسیر دوچرخه یکی از مشکلاتی است که در راستای شعار انسان محوری سمت آن رفتیم. برای محدود کردن تردد خودرو با سوخت فسیلی، مسیر پیاده را کوچکتر کردیم و از آن برای مسیر دوچرخه استفاده کردیم.

نظری افزود: اگرچه این موضوع در تمام شهر تهران نیست اما متاسفانه در بسیاری از فضاهایی که ما مسیر دوچرخه داریم، از فضای پیاده‌رو کسر و به مسیر دوچرخه اضافه شده است. در عین حال شاهد این هستیم که مسیرهای تعبیه شده برای تردد نابینایان عزیز که مناسب‌سازی شده بود، در مسیر دوچرخه قرار گرفته است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت:  متاسفانه این ناهماهنگی بین بخشی ستاد و مناطق، این دست مشکلات را برای شهروندان به وجود آورده ‌است و ما مکررا شاهد اعتراض‌هایی از این دست به اعضای شورای شهر هستیم.

نظری افزود: این اعتراض ها عمدتا از طرف سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت و همینطور بعضی از شهروندان ساکن  در نزدیکی طرح‌های این چنینی است، که به کوچکتر شدن پیاده‌رو ها و عدم توجه به مناسب‌سازی معابر اعتراض دارند.

نظری اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در مناطق مرکزی شهر بیشتر رخ داده است. لذا تقاضا میکنم معاونت محترم فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق اهتمام جدی تری داشته باشند که خدای ناکرده مشکلات دیگری از این دست به وقوع نپیوندد و ایرادات قبلی هم رفع شود.

این عضو شورا در ادامه گفت: نکته دوم در مورد عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس است. متاسفانه احتمال دارد که ما وارد پیک چهارم کرونا شویم و اگر احتیاط بیشتر نکنیم، مجدداً شاهد افزایش نرخ ابتلا به کرونا و همین‌طور افزایش شمار فوتی ها خواهیم بود. از این منظر تقاضا میکنم که مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی دقت بیشتری داشته باشند.

نظری خاطر نشان کرد: متاسفانه این روزها فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس عملا به محاق رفته و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل مهم افزایش شمار مبتلایان فوتی ها باشد. لذا به معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک و مشخصاً شرکت بهره برداری مترو و سازمان اتوبوسرانی برای اصلاح این ایراد تذکر می دهم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حجت نظری فاصله گذاری اجتماعی مترو و اتوبوس فاصله گذاری اجتماعی ستاد و مناطق مسیر دوچرخه مناسب سازی شهر تهران پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر