Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:30:47 GMT

هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۳۴۸۰

هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند

کریمیان با بیان اینکه هنرمندان آیینه تمام نمای جامعه زمان خویش هستند، گفت: هدف هنرمندان باید دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و بازگویی هجمه های دشمنان و اهداف شوم آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام صبح امروز(۲۸ بهمن) در مراسم اختامیه دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در سالن اجتماعات حوزه هنری ایلام، اظهار کرد: یکی از مولفه ها و شاخص های مهم مردم ایران اسلامی ایستادگی و مقاومت در برابر نظام استکباری در طول تاریخ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قدرت الله کریمیان» با بیان اینکه امروز در شرایطی که نظام سلطه تحریم و فشار اقتصادی در قالب جنگ اقتصادی را بر مردم تحمیل کرده است، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش مهمی در زمینه نمایش این صبر و ایستادگی و ترسیم مسیر آینده دارند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هجمه های گسترده فرهنگی برای ضربه زدن به ارزش های ناب اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی به طرق مختلف به ویژه فضای مجازی برنامه ریزی کرده است، هنرمندان برای مقابله تهاجم فرهنگی و تبیین و انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه نقش مهمی دارند.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه صیانت از فرهنگ و مذهب ایرانی اسلامی یکی ار رسالت های مهم جامعه هنری است، گفت: بدون شک هنر بهترین ابزار و زبان برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به جامعه است و در این راستای هنرمندان نقش مهمی ایفا می کنند که در قالب اشعار، نقاشی، داستان و سایر حوزه های هنری در مقابل این تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و ارزش های اسلامی را در جامعه نشر دهند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند، یادآور شد: هنرمندان آیینه تمام نمای جامعه زمان خویش هستند با شفافیت و ظرافت همراه با صراحت در هنر خود، ارزش های فرهنگی و دینی را به آیندگان و نسل های بعد از خود منتقل  می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه آیندگان بر مبنای آثار فاخر هنری و ادبی تصمیم گیری می کنند و از احوال گذشته با خبر می شوند، بیان کرد: حیات بشری از هنر و ادبیات جدا نیست و هنر در واقع وجود تشنه جامعه را سیراب و احساس واقعی مردمان در هر شرایطی توسط هنر جلوه گر می شود.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ایران اسلامی سرشار از ظرفیت ها انسانی و طبیعی است و قدمت بسیار بالای هنر و ادبیات در  کشور یک پشتوانه بزرگ برای جامعه بزرگ هنرمندان و ادیبان محسوب می شود و در این برهه حساس زمانی، هدف هنرمندان باید دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و بازگویی هجمه های دشمنان و اهداف شوم آنها باشد.

 

گفتنی است در این مراسم، از هنرمندان جشنواره شعر مقاومت و ادبیات داستانی بسیج و دفاع مقدس (رازهای ارغوانی و مکتب شهید سلیمانی) با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنرمند سپاه بسیج ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند