Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:23:09 GMT

اجرای سفرهای کنترل شده برای نوروز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۳۵۴۲

اجرای سفرهای کنترل شده برای نوروز ۱۴۰۰

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: ایجاد امکان سفر هموطنان در قالب تورهای مسافرتی کنترل شده و نیز بهره‎مندی از تاسیسات گردشگری دارای مجوز رسمی از وزارت گردشگری در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، بسته حمایتی دیگری برای فعالین گردشگری کشور محسوب می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در وبینار با 31 استان کشور که با هدف تبیین وضعیت سفرهای نوروزی و نیز حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران برگزار شده بود؛ با تشریح اینکه طبق آخرین مصوبات و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در کمیته های مختلف ستاد ملی کرونا محدودیت هایی برای تردد بین شهرها در ایام تعطیلات نوروزی تصویب شده است، گفت: «به دلیل ناپایدار بودن شرایط کشور به واسطه شیوع کرونا، سفرهای نوروزی همچون سال گذشته با محدودیت هایی مواجه است؛ اما در این میان وزارت گردشگری با تشریح و تبیین برنامه‌ها و تمهیدات بعمل آمده و با معرفی دو راهکار سبز برای سفرهای ایمن، اعضای ستاد را برای انجام سفرها در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها و بوم‌گردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متقاعد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

  تیموری با اشاره به اینکه براساس تلاش های بعمل آمده، ستاد ملی کرونا مراکز گردشگری را در میان گروه اول مشاغل طبقه بندی کرده است؛ تاکید کرد: «پیش از این بخش گردشگری در گروه دوم و سوم قرار داشت اما اکنون به واسطه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای حمایت از فعالین گردشگری، این حوزه در گروه اول یعنی در کنار مراکز دارای فعالیت ضروری قرار گرفته است. بنابراین در هر صورت مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای مجوز کشور باز خواهند بود و مجاز به ارائه خدمات در ایام نوروز هستند.»

او تصریح کرد: «ضمن تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیاز است از فعالیت مراکز اقامتی و به طور کل تاسیسات گردشگری بدون مجوز جلوگیری شود و اجازه ندهند خطای یک مرکز سبب تخریب فرصت پیش آمده برای تمامی فعالین این حوزه شود.»

معاون گردشگری همچنین خطاب به مدیران ادارات کل استانی تاکید کرد: «فرصت فراهم شده مبنی بر ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها و نیز اسکان در مراکز متفرقه از جمله سالن‌های ورزشی، کمپ‌ها، مدارس و غیره بهترین فرصت برای افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی سراسر کشور به شمار می‌آید و نقش ادارات کل استان در ایجاد زمینه بهره‌مندی بخش خصوصی از این امکان با اطلاع‌رسانی و حمایت همه جانبه بسیار پررنگ است.»

تیموری با اشاره به اینکه یکی از اهداف مدیریت سفر در نوروز 1400 ممانعت از شکل‌گیری سفرهای انبوه و بی‌برنامه است؛ اظهار کرد: «سفر مطمئن و ایمن در ایام نوروز پیش رو در انتظار هموطنان است. ما در وزارت گردشگری برای اینکه امکان سفر با تور و بهره‌مندی از مراکز اقامتی مجاز را فراهم آوریم بسیار تلاش کرده‌ایم؛ بنابراین انتظار داریم بخش خصوصی حوزه گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌ها دغدغه‌های موجود را برطرف نماید.»

معاون گردشگری با بیان اینکه علیرغم ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به مراکز گردشگری سراسر کشور؛ مجددا آموزش فعالین این حوزه در دستور کار قرار گرفته است؛ گفت: «طی برنامه‌ریزی و تدوین سرفصل‌های آموزشی جدید توسط دفتر آموزش و مطالعات گردشگری، دوره آموزشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه تاسیسات گردشگری کشور اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، مهمانپذیر، بوم‌گردی و نیز راهنمایان در نظر گرفته شده است.»

معاون گردشگری در گفتگوی مجازی با مدیران‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور تاکید کرد: «نیاز است در قرارداد گشت تورهای مسافرتی بین مسافر و تاسیسات گردشگری یا مراکز مرتبط با هم، بخشی پیش‌بینی شود که با توجه به ناپایداری احتمالی سفر، در صورت لغو سفر در شرایط خاص، امکان ارائه خدمات مورد نظر تا پایان زمانی مشخص به عنوان مثال تا اواخر شهریورماه سال جاری مهیا شود.»  

تیموری همچنین در بخش دیگری از نشست مجازی با مدیران کل استانی پیرامون تبیین روند برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی کشور که از تاریخ 5 لغایت 8 اسفند ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود؛ گفت: «نمایشگاه پیش رو بهترین فرصت برای فعالین گردشگری به منظور معرفی ظرفیت‌ها و بستر فراهم شده در ایام تعطیلات نوروز 1400 به شمار می‌آید.» 

معاون گردشگری ادامه داد: «طبق تاییدیه و مصوبه ستاد کرونا که پیشتر اطلاع‌رسانی شده است؛ امکان مشارکت حضوری به صورت محدود و برنامه‌ریزی شده و مجازی در نمایشگاه پیش رو فراهم است و انتظار می‌رود ادارات کل استانی از فرصت فراهم شده با توجه به نزدیکی ایام نوروز، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.»

او با تشریح جزییات نمایشگاه گردشگری با تاکید بر محورهای اجرایی شاخص شامل ارائه دستاوردهای نرم افزاری و سخت‌افزاری حوزه گردشگری، تمرکز بر ظرفیت‌های بوتیک هتل‌ها یا اقامتگاه‌های تاریخی – سنتی هر استان، معرفی محصولات متنوع گردشگری شامل گردشگری کشاورزی، معدن، دریایی و غیره را ضمن رعایت نصب برند گردشگری کشور و معرفی سایت ویزیت ایران  در دستور کار ادارات کل استانی قرار داد.

گروه جهادی «راهیان شهادت» برای نوروز 1400 فراخوان ثبت‌نام داددانشگاه علوم پزشکی سمنان برای مقابله با کرونا در ایام نوروز آماده استآیا مراکز گردشگری در عید نوروز بازگشایی می‌شود؟

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید نوروز گردشگری عید نوروز گردشگری گردشگری و صنایع دستی تاسیسات گردشگری معاون گردشگری میراث فرهنگی مراکز اقامتی ایام نوروز ادارات کل کل استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر

علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تردد در تهران به صورت ۶۶ درصد استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت هاست.

وی با بیان اینکه در کشور هر ظرفیتی داشتیم دنبال کردیم تا خرید‌ها از داخل صورت بگیرد، به طوری که قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد، تصریح کرد: طبق مستندات تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. ۳۲ ماه پیش روز معرفی بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۸۰ دستگاه آن فعال بود. امروز سه هزار و ۲۰۰ اتوبوس داریم که دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط فعال هستند و تا چند روز آینده به سه هزار و ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

زاکانی با بیان اینکه ۶ هزار ون تهران مربوط به ۱۷ سال قبل بود و ۷۲ هزار تاکسی در تهران نیز وجود داشت که بخش قابل توجهی از آن با فرسودگی روبه رو بودند، اظهار کرد: پیش از سفر به چین برای اجلاس «یک کمربند یک جاده» قرارداد سه هزار دستگاه اتوبوس شامل دو هزار دستگاه دیزلی و هزار دستگاه برقی منعقد شد. پس از حضور در اجلاس پیگیری‌هایی برای انعقاد قرارداد مترو داشتیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ قراردادی برای ۶۹۱ دستگاه واگن مطرح شده بود و تا سال گذشته این طرح باقی مانده بود. پیش از سفر ما وزارت کشور در سفری این قرارداد را عملیاتی کرد. پس از ۶ سال عقب افتادگی که مقصر آن دولت قبلی بود، دولت انقلابی و جهادی اقدام کرد.

وی در ادامه یادآور شد: هشت رام قطار مترو به صورت کامل، ۱۰ رام قطعات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد می‌شود. ما در چین با شرکت مربوطه اقدام به مذاکره کردیم و با پشتیبان مالی طرح نیز هماهنگی‌ها را انجام دادیم و قرارداد ۲۴ تا ۲۷ ماهه به ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش یافت و یک سال به نفع ایران شد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سهم اولیه ما دریافت شده بود و به همین دلیل یک سال به نفع ایران تمام شد. با مذاکره با چینی‌ها ۷.۵ میلیون یورو تکنولوژی ساخت بوژی را به ما دادند و مکلف شدند توسعه واگن سازی را برای ما انجام دهند. 

در قراداد چین ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم 

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد. ۶۳۰ دستگاه نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن رسید. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد. ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته ایم. بنده آمده ام که مردم را خوشحال کنم و با وجود صدا‌هایی که شنیده می‌شود، ما توجهی به آن نداریم و مردم باید بدانند چه اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه اولین رام داخلی با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی به صورت ۸۵ درصد داخلی سازی در حال تکمیل و یک افتخار برای کشور است، خاطرنشان کرد: ما خطوط را راه اندازی کرده ایم. مردم سال‌ها در مترو با زحمت رو به رو بودند، چون کسی به فکر آنها نبود.

ما به ازای ۲۵ سال گذشته در ۳ سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد

زاکانی با بیان اینکه ساخت خط ۸ و ۱۰ سال قبل آغاز شد و خط ۹ هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: تمام خطوط مترو غیر از خطوط ۹ و ۱۰ فعال هستند و یک انقلاب در مترو به عنوان زیرساخت ایجاد خواهد شد. ما به ازای ۲۵ سال قبل در سه تا چهار سال آینده، واگن وارد کشور خواهد شد. اورهال واگن‌ها نیز قابل مقایسه با گذشته نیست.

قیمت‌های طرف چینی ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود

شهردار تهران با اشاره به حضور خود در چین به دعوت شهردار پکن، تصریح کرد: موضوع حمل و نقل، هوشمندسازی، زیست محیطی و پسماند از موضوعات بحث ما در چین بودند. امروز انقلابی در چین در این بخش‌ها صورت گرفته و این مباحث برای آنها دیگر موضوعیت ندارد. ما سعی کردیم هدف‌گذاری مالی در این سفر داشته باشیم. قیمت‌هایی که در ایران به ما داده شده بود با چین قابل مقایسه نبود. قیمت‌های چین ارزان‌تر و کیفیت بالاتر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬