Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس گفت: برای متعادل شدن قیمت مرغ در استان فارس قطعه‌بندی و خروج مرغ از استان ممنوع شده است. - اخبار استانها -

صمد رنجبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه از روز گذشته قیمت مرغ در استان فارس تعدیل شده و هر کیلو مرغ به قیمت 23 هزار و 700 تومان در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: عرضه مرغ بیشتر از این قیمت گران‌فروشی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در چند روز اخیر به دلیل اینکه در استان‌های دیگر مرغ را گران‌تر می‌خریدند در استان فارس با کمبود مرغ و گران شدن آن روبه‌رو بودیم که در حال حاضر با اتفاق نظری که بین استان‌ها انجام شده همه به یک نرخ خریداری می‌کنند.

رنجبری با اشاره به مستقر شدن بازرسان دستگاه‌های نظارتی در کشتارگاه‌ها برای کنترل کردن قیمت، گفت: قطعه‌بندی و خروج مرغ  از استان فارس ممنوع شده است و برای جبران کمبود مرغ نیز علاوه بر وارد کردن مرغ از استان‌های دیگر به دنبال گرفتن مجوز توزیع مرغ منجمد در بازار هستیم.  

وی با بیان اینکه قطعه‌بندی مرغ مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود به همین دلیل در کشتارگاه‌ها مرغ را قطعه قطعه و به هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند، افزود: مقرر شده که همه مرغ‌های تولیدی به صورت سالم عرضه شود و به دست مصرف‌کننده برسد.

مشکل کمبود مرغ در استان کرمان کجاست؟ تأمین و توزیع یا احتکار و خروج مرغ از استانممنوعیت خروج مرغ از لرستان؛ بر تمام مراحل کار مرغداری‌ها نظارت می‌شودرزم حسینی:قیمت مرغ تا 3 روز آینده کاهش می یابد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه با توجه به جوجه‌ریزی که انجام شده و وارد کردن مرغ از استان‌های دیگر شرایط از این چیزی که در حال حاضر است بهتر می‌شود، عنوان کرد: جوجه‌ریزی در استان فارس بیشتر از نیاز مصرفی‌ استان که 350 تا 380 هزار قطعه  در روز است انجام شده است.  

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ نیز در حال حاضر به قیمت مصوب هر کیلوگرم 17 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار نیز تخم‌مرغ را در بین بنکداران توزیع می‌کند، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله‌ای حداکثر به قیمت 19 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد که خیلی تفاوت زیادی با قیمت مصوب ندارد.  

انتهای پیام/422/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس مرغ در استان مرغ از استان خروج مرغ حال حاضر خروج مرغ قطعه بندی استان ها قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است