Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:56:05 GMT

تشکیل ۱۵ کارگاه خیاطی در مناطق روستایی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۷۲۰

تشکیل ۱۵ کارگاه خیاطی در مناطق روستایی

به گزارش خبرنگار مهر، اقتصاد مردمی و نگاه به اقتصاد درون زاد یکی از بهترین راه‌های شکوفایی اقتصاد در کشور است. تولید بر آمده از اراده و همت مردم و نگاه حمایتی دولت به آن می‌تواند زمینه شکوفایی کشور در حوزه‌های اقتصاد و تولید را فراهم کند.

نگاه حمایتی دولت به جای تصدی گری و استفاده مردم از ظرفیت‌های کشور و توانمندی‌های درونی خود بدون شک می‌تواند نگاه به غرب را نیز بی فایده کرده و کشور را از درون موفق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار همه اینها جوانه زدن همت در وجود انسان و اعتماد به توانمندی خود می‌تواند گام مؤثری برای موفقیت باشد. محمد میرزایی کارآفرینی است که در حوزه خیاطی توانسته دست به کارهایی بزرگ بزند. او امروز ۱۵ کارگاه خیاطی در مناطق روستایی راه انداخته و بیش از ۲۵۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

محمد میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات خود اظهار کرد: از سال ۸۳ خیاطی را به صورت کارآموز در استان تهران یاد گرفته و در آن‌جا مشغول به کار شدم از سال ۷۴ که به تاکستان بازگشت برای خود و مردم خیاطی می‌کردم.

این کارآفرین تاکستانی اذعان کرد: از سال ۷۶ تصمیم گرفتم کار خیاطی را در قالب کارگاه و اشتغالزایی برای مردم ادامه دهم که به لطف خداوند تا حدودی موفق هم شدم.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲۵۰ نفر خیاط با طرفیت ۸۰ درصد خیاط خانم‌، در قالب ۱۵ کارگاه خیاطی و در مناطق روستایی مشغول فعالیت هستند.

این خیاط تصریح کرد: عمده تولیدات این مجموعه ۲۵۰ نفره در حوزه تولید پوشاک دخترانه، زنانه و پسرانه است.

وی ادامه داد: تمامی مراحل از ریسندگی، رنگ، دوخت و سنگشویی لباس‌های توسط خود ما انجام می‌شود یعنی بجز ۲۵۰ خیاط، مشاغل دیگری نیز در حوزه اشتغال نقش دارند.

وی گفت: تمامی مراحل از اموزش تا فعالیت خیاطان، در بخش تولیدات پوشاک توسط خود ما در کارگاه‌ها انجام می‌شود و فعالین این عرصه مشکلی در زمینه آموزش و مواد اولیه ندارند.

میرزایی تصریح کرد: بازار فروش تولیدات ما بیشتر در استان تهران است و متقاضیان این پوشاک‌ها علاوه بر داخل کشور، تاجران عراقی و افغانی را نیز در بر می‌گیرد.

تأثیر منفی کرونا با بازار کشور

وی بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا تولیدات روزانه ما ۳ هزار الی ۳ هزار و ۵۰۰ پوشاک بود که متأسفانه بعد از شیوع این ویروس و به وجود آمدن مشکلات اقتصادی این تعداد به روزانه ۸۰۰ پوشاک رسید.

این خیاط تاکستانی ابراز کرد: عمده‌ترین مشکلات ما در حوزه تولید عدم همراهی و همکاری مسئولین در این حوزه بوده و اقدامتی که تاکنون در این بخش انجام شده حاصل تلاش‌های مجموعه است.

وی گفت: در بخش تولید پوشاک امکان اشتغالزایی برای بسیاری از مردم به ویژه روستاییان وجود دارد اما متأسفانه عدم حمایت و همکاری مسئولین و برخی مشکلات اداری مانع از این کار می‌شود.

اشتغالزایی مهاجرت معکوس را از بین می‌برد

میرزایی عنوان کرد: اگر شرایط اشتغالزایی برای مردم روستا فراهم شود مهاجرت معکوس از بین می‌رود و این اشتغالزایی در شهر می‌تواند از آسیب‌های بیکاری جلوگیری کند.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر مشکلات ما در بخش تولیدات با وجود اینکه تمام مرحله تولید توسط خود ما انجام می‌شود تأمین مواد اولیه و هزینه بسیار بالا این مواد است که میزان هزینه تولید با مخارج همخوانی ندارد.

وی گفت: اگر مسئولین در بخش دستگاه‌های صنعتی بافندگی همراه و حامی ما باشند به مراتب زمینه اشتغال برای افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

این خیاط در پایان ابراز کرد: اگر مسئولین بتوانند در حوزه تأمین مواد اولیه و گسترش کارگاه‌های پوشاک با ما همکاری کنند ما می‌توانیم مشکل بیکاری را برطرف کرده و در حوزه صنعت و تولیدات پیشروی کنیم.

کد خبر 5148760

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اشتغالزایی قزوین کارآفرینی استانداری قزوین ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شیراز شهرکرد مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرستان کرج مشهد لیگ برتر فوتبال ایران همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند

به گزارش خبرنگار مهر، حامد نصیرایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از حذف نقطه حادثه خیز کیلومتر ۳۵ محور روستایی بشرویه- کرند از ابتدای سال خبرداد و گفت: با احداث ۳ دستگاه ابنیه فنی و زیرسازی و آسفالت ۳۰۰ متر واریانت پیچ تند و نقطه حادثه خیز محور مذکور اصلاح شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال اجرا شده است، گفت: امیدواریم این پروژه در کاهش تصادفات موثر باشد.

نصیرایی با تاکید بر اینکه نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: تقلیل میزان خرابی رویه راه‌ها وحذف نقاط حادثه خیز، کاهش تصادفات و خطرات جاده‌ای را بدنبال خواهد داشت.

کد خبر 6092061

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟