Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدرسه زمستانه‌ی حقوق کودک سمنان با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ، رئیس کل دادگستری استان و منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان افتتاح شد.

محمود عباسی، در این آیین اظهار کرد: ۲۳ میلیون بالغ بر یک سوم جمعیت کشور را کودکان و افراد زیر ۱۸ سال سن تشکیل می دهند و توجه به حقوق اساسی این قشر از جامعه همواره باید مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسته زمستانه حقوق کودک افزود: یکی از اهداف بلند افتتاح مدرسه زمستانه‌ی حقوق کودک در استان‌ها جلب توجه مسئولان به موضوع مهم حقوق کودکان به ویژه در این شرایط سخت کرونایی است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ادامه داد: تاکنون در ۱۴ استان کشور، مدرسه حقوق کودک گشایش یافته و در این مدارس در ارتباط با آموزش، ترویج و ارتقاء حقوق کودک مباحث لازم ارائه خواهد شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: هم افزایی بین دستگاهی در ارتباط با اهمیت حقوق کودک باید بیش از پیش مورد توجه باشد و رصد مشکلات در این حوزه از اهداف مهم افتتاح مدرسه زمستانه‌ی حقوق کودک است.

وی با اشاره به برنامه برپاییکارگاه های آموزشی در سمنان خاطرنشان کرد: در این کارگاه ها قرار است با زبان کودکان برای توجه به حقوق اولیه این قشر از جامعه قدم های مثبتی برداشته شود.

عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در آیین افتتاح مدرسه حقوق کودک سمنان گفت: نگاه دین‌ مبین اسلام به کودکان، حمایت گرایانه است و به هیچ عنوان در فریضه دینی ما نگاه سرکوب‌گرایانه به کودکان معنا ندارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه اولین گام در اجرای حقوق کودکان توجه به نظام خانواده است به لزوم راه اندازی کانون اصلاح در استان پرداخت و افزود: راه اندازی کانون اصلاح و تربیت به طور ویژه در استان سمنان پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دادگستري سمنان رئیس کل دادگستری سمنان حقوق كودك سمنان مدرسه زمستانه ی حقوق کودک افتتاح مدرسه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران