Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:02:23 GMT

واکنش سعودی‌ها و امارات به حمله راکتی اربیل

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۴۹۹۲

واکنش سعودی‌ها و امارات به حمله راکتی اربیل

عربستان سعودی و امارات حمله تروریستی را که هدف آن فرودگاه بین المللی اربیل در عراق بود، محکوم کردند.

به گزارش مشرق؛ وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر شد حمله تروریستی شب گذشته را که هدف آن فرودگاه بین المللی اربیل در عراق بود، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه عربستان سعودی حملات ناجوانمردانه‌ای را که امنیت و ثبات عراق و منطقه را تهدید می‌کند به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان با عراق و مردم آن همبستگی دارد و از همه اقدامات لازم برای حفظ امنیت آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، امارات نیز حمله تروریستی را که چندین مکان در شهر اربیل و حومه آن در منطقه کردستان عراق را هدف قرار داده بود، به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای گفت که امارات متحده عربی به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و انواع خشونت و تروریسم با هدف بی ثبات سازی را رد می‌کند.

شب گذشته سه فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر و قطع شدن جریان برق و استقرار گسترده نیروهای امنیتی در محدوده فرودگاه خبر دادند. این موشک‌ها به منطقه «وزیران» در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر فرودگاه بین المللی اربیل ائتلاف آمریکایی امارات متحده عربی آمریکا سعودی ها سعودی ها اربیل کردستان عراق عربستان عربستان سعودی فرودگاه بین المللی اربیل فرودگاه بین المللی اربیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حملهٔ راکتی به شمال فلسطین اشغالی

مقاومت لبنان پس‌از حملهٔ رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور شهرک صهیونیست‌نشین کریات‌ شمونا را راکت‌باران کرد.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • فیلم| حملهٔ راکتی به شمال فلسطین اشغالی
  • فیلم/ حملهٔ راکتی به شمال فلسطین اشغالی
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد