Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@14:22:13 GMT

شرايط بارش‌های امسال مناسب نيست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۵۱۲۸

شرايط بارش‌های امسال مناسب نيست

وزير نيرو گفت: شرايط بارش‌ها در سال آبی 1400-99 تاكنون مناسب نبوده، اما بر اساس پيش‌بينی‌هایی که داشتیم، بهره‌برداری از مخازن سدهای كشور بسيار حساب شده انجام شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانيان روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداری از 24 پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 975 میلیارد تومان در 5 استان كشور كه به صورت ويدئوكنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: در حالی كه بارش‌ها تاكنون نسبت به سال گذشته 40 درصد و نسبت به بلندمدت 30 درصد كاهش داشته است، مخازن سدها نسبت به سال‌ گذشته كاهش در حد يك درصدی دارد؛ به اين معنا كه مديريت و بهره‌برداری از مخازن بسيار حساب شده صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ اميدواری به نزول رحمت الهی در فرصت باقی مانده فصل بارش‌ها است و تكيه ديگر ما هم به مصرف صحيح اين منبع حياتی در بخش‌های مختلف است به نحوی كه بتوانيم تابستان را با همواری آرامش سپری كنيم.

اردكانيان در عين حال مصرف كنندگان عمده و مردم را به دقت بيشتر در مصرف آب توصیه كرد.

وی همچنين با اشاره به نزديك شدن پويش #هرهفته_الف_ب_ايران به هفته‌های پايانی خود و اميدواری نسبت به برگزاری آئين پايانی پويش امسال در دهه سوم اسفند ماه گفت: در اين آئين، گزارشی از جمع‌بندی اقدام‌های صورت گرفته ارائه خواهد شد.

وزير نيرو گفت: همه ما قدر اين فرصت را به خوبی می‌دانيم بويژه همكارانم كه در عرصه حياتی توليد و عرضه آب و انرژی توفيق انجام وظيفه دارند.

وی با اشاره به سرمايه‌گذاری 975 ميليارد تومان برای بهره‌برداری از پروژه‌های امروز، از جمله اين پروژه‌ها به آبرسانی 70 روستا در استان‌های لرستان و خراسان شمالی، برق‌رسانی به 18 روستا در چهارمحال و بختياری، لرستان و خراسان شمالی، دو نيروگاه خورشيدی در استان قزوين و پست 400 كيلوولت در چهارمحال و بختياری اشاره كرد.

وی همچنين با اشاره به طرح مهم ساز و كاری جايگزينی سيستم شبكه فرسوده فشار ضعيف در سراسر استان لرستان و تبديل آن به كابل خودنگهدار اظهار داشت: 5 هزار و 977 كيلومتر كابل خودنگهدار در استان احداث و امروز به بهره‌برداری رسيد كه كاهش تلفات انرژی در شبكه توزيع،‌ رعايت زیبایی مبلمان شهری،‌ كاهش قطعی برق ناشی از تصادم كابل‌های برق در برخورد با شاخ و برگ درختان در مواقع تغييرات جوی و بالا بردن تضمين استفاده بجا و صحيح از برق به شكل مجاز از عمده نتايج چنين طرح‌هایی است كه چندی پيش در استان خراسان شمالی جشن تكميل آن برگزار شد و در ساير استان‌های كشور هم در حال انجام است.

اردكانيان با اشاره به ديگر پروژه‌های پويش در بخش‌های برق، آب و فاضلاب گفت: پويش ما، پويش تكميل و بهره‌برداری طرح‌ها است اما عرصه مهم كار ما بويژه در سال پايانی دولت، ريل گذاری برای دولت آينده است.

وی افزود: تاكيد رهبر معظم انقلاب در نشست هيئت دولت در دوم شهريور امسال اين بود كه به اين مسئله بايد توجه جدی شود و هم ما تا روز و ساعت آخر وظايف خود را در تكميل طرح‌ها انجام دهيم و هم ريل‌گذاری مناسب برای دولت آينده شود.

مردم نبايد بابت تغيير و تحولات سياسی با توقف در عرصه خدمات مواجه شوند

اردكانيان با بيان اين كه مردم هم بايد از داشته‌های خود لذت ببرند، تصريح كرد: بنابراين وظيفه داريم كه چنين جلسه‌هایی را داشته باشيم و رسانه‌ها هم حتما به وظايف خود آشنا هستند.

وی تاكيد كرد: مردم نبايد از بابت تغيير و تحولات سياسی به سبب انتخابات و تغيير دولت با توقفی در عرصه خدمات بويژه در عرصه خدمات مهم و حياتی مانند آب و برق مواجه شوند.

وی گفت: بنابراين برنامه 180 روزه كاری از اوايل دی ماه تا پايان دولت طراحی شده كه يك سرفصل آن شامل شروع عمليات اجرایی طرح‌های متعدد در بخش‌های آب و برق است كه به مرور انجام می‌شود و استان به استان پيش می‌رود.

اردكانيان افزود:‌ در ستاد وزارت نيرو هم مركزی برای پايش اين طرح‌ها ايجاد شده و اميد است دولت سيزدهم دنبال كننده تكميل اين طرح‌ها و طرح‌های مهم‌تر و بزرگ‌تری باشد.

وزير نيرو گفت: اميد می‌رود ثمره طرح‌های به‌ بهره‌برداری رسيده امروز هر چه بیشتر در ايجاد آسايش و امنيت خاطر مردم و همچنين فراهم كردن زيرساخت برای طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های توليدی كشور در سال جاری كه سال جهش توليد است ايفای نقش كنند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بهره برداری بارش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال