Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار جمعی از سران عشایر گفت: یکی از مهمترین اهداف انقلاب، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور در راستای کمک به معیشت و رفاه عمومی است.

او افزود:طی این سال ها، علیرغم همه محدودیت‌ها و فشارها، نظام توانسته بر پایه پشتیبانی‌های مردم، اهداف خود را به خوبی پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری به سیاست‌های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و تصریح کرد: در این ستاد، قرار است در قالب دولت محلی و با کمک مردم، خراسان جنوبی را از منطقه‌ای محروم به استانی برخوردار و ثروتمند تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید

باید سایه محرومیت از سر مردم استان کم شود

استاندار با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه خاوران گفت: از جمله این طرح ها، بسته بندی فرآورده‌های دامی عشایر و استحصال روغن لانولین از پشم گوسفند است که می‌تواند با سرمایه گذاری عشایر شکل بگیرد.

او گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم برای برقرسانی، گازرسانی، آبرسانی پایدار، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی مناسب تلفن همراه و برخورداری مردم از شبکه‌های دیجیتال، بخشی از خدماتی است که به این قشردر استان ارائه شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ریزی برای پیشرفت مناطق عشایری گفت: برنامه ما این است که با رصد نقطه نقطه استان، تمامی فرصت‌ها و مزیت‌های موجود را شناسایی کرده و برای سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر استان مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی

دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌های آب و برق استان همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار وزیر نیرو ضمن ارائه گزارش جامع از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آب و برق در خراسان جنوبی، از مشکلات این حوزه و نیازهای استان گفت.

وی از اقدامات وزارت نیرو در مدیریت انرژی که گذر از زمستان و تابستان را بدون قطعی برق و آب ممکن کرده، تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات مثبت و کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن، توجه ویژه وزارت نیرو در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای زیرساخت‌های آب و برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان را خواستار شد که با نظر مثبت وزیر در تأمین اعتبارات مورد نیاز مواجه شد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح بهارستان (بهسازی شبکه برق روستایی) در روستاهای استان، اظهار کرد: با اجرای شبکه‌ای به طول ۸۶ کیلومتر، روستای گردشگری نای بند در شهرستان طبس به آخرین مراحل کار رسیده و آماده بهره برداری است.

قناعت تأکید کرد: پوشش برق در خراسان جنوبی به ۹۹.۹ درصد رسیده که عددی قابل توجه است.

وی در ادامه از نگاه ویژه دولت در اجرای پست‌های ۱۳۲ و ۴۰۰ کیلوولت در استان تقدیر و اظهار داشت: براساس مصوبه دولت و تحقق طرح توسعه نهبندان و سربیشه، پست ۱۳۲ کیلوولت و ۶۰ کیلومتر خط انتقال شاهکوه تا منطقه طلاخیز هیرد به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های زیرساختی استان در حال اجراست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان و فردوس، سرعت بخشیدن به روند اجرای کار را با نگاه ویژه وزارت نیرو خواستار شد که درخواست استاندار در این زمینه هم با موافقت وزیر نیرو، دستور ویژه درخصوص تأمین اعتبار مورد نیاز و تأکید شد که این سه پروژه باید تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

دستور ویژه وزیر درخصوص طراحی سایت و آغاز عملیات اجرایی ساختمان مهندسی پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس از دیگر نتایج این دیدار بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: یکی از این مصوبات احداث شش سد تغذیه مصنوعی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در سطح استان است.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به مناطق مختلف استان ناشی از سیل روزهای اخیر، تحقق این مصوبه و اجرای سدهای تغذیه‌ای را به عنوان مطالبه‌ای مهم عنوان کرد که تحقق آن می‌تواند در مدیریت روانآب‌ها و کاهش حجم خسارت سیلاب مؤثر باشد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در زمینه تأمین این اعتبار دستور ویژه صادر کرد و تأکید نمود: این شش سد تغذیه‌ای می‌بایست تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

قناعت از طرح آبرسانی به شهرهای بیرجند و طبس هم به عنوان دیگر مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان یاد کرد که این موضوع هم دستور تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تحقق این مصوبه را گرفت و این تأکید وزیر که؛ این دو طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

وی در ادامه نظر موافق وزیر نیرو درخصوص رفع مشکل موافقت نامه پروژه فاضلاب خوسف را هم جلب کرد.

استاندار خراسان جنوبی سپس از مشکل آبرسانی به مناطق روستایی استان گفت و اعتبارات ویژه‌ای را برای تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی مطالبه کرد که موافقت شد.

وی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به تکمیل ۲۰ مخزن و خط انتقال در شهرهای دارای تنش آبی استان اشاره کرد و با بیان اینکه این مصوبه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تسریع در روند اجرای کار را خواستار شد.
دستور وزیر درخصوص تأمین اعتبار ۲۵ درصد باقیمانده و تکمیل کار تا پایان سال ۱۴۰۳ از نتایج این مذاکرات بود.
قناعت با اشاره به ظرفیت بسیار ارزشمند روزهای آفتابی در استان که لازمه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی است، گفت: با اجرای ۷۰۸ نیروگاه خورشیدی، ظرفیت تولید برق استان از این محل به ۲۸.۱ مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: برای توسعه شرایط موجود، مجوز احداث ۵ شهرک تخصصی نیروگاه خورشیدی صادر شده و برای تحقق ۱۶۰ مگاوات، زمین لازم به سرمایه گذاران طرح نیروگاه خورشیدی در استان تخصیص یافته است تا با همکاری سازمان انرژی‌های نو کار خود را شروع کنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تحقق این مهم و توسعه شرایط موجود هم حمایت وزارت نیرو در خرید تضمینی برق تولیدی را می‌طلبد.

وی در ادامه از وضعیت نیروگاه بادی درح گفت و با اشاره به مطالبه سرمایه گذار مبنی بر دریافت تسهیلات، نگاه ویژه وزارت نیرو در این خصوص را هم خواستار شد.
وزیر نیرو با اعلام نظر مثبت خود در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی استان خراسان جنوبی، حمایت خود را از پروژه نیروگاه بادی درح هم اعلام کرد تا فاز تکمیلی این پروژه شتاب گیرد و ۱۰ مگاوات برق تولیدی در این نیروگاه در آینده نزدیک محقق شود.

قناعت سپس اقدام وزارت نیرو را در راه اندازی پویش گسترده -با انرژی -با هدف تشویق مردم به رعایت مدیریت مصرف قابل تحسین خواند و با اعلام آمادگی خراسان جنوبی برای همراهی با این پویش گفت: این پویش با نگاه مثبت در استان اطلاع رسانی و دنبال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، این پویش با تعیین مشوق‌هایی برای مصرف کنندگان بخش‌های اداری، عمومی، کشاورزی و… کاهش ۱۵ درصدی برق در بخش خصوصی و ۲۰ درصدی در بخش دولتی را در بازه زمانی ۲۱ هفته و در فصل گرم سال هدفگذاری کرده است.

در این دیدار که با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع نیروی برق، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان انجام شد، گزارش جامعی از وضعیت خراسان جنوبی ارائه شد.

کد خبر 751543

دیگر خبرها

  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران