Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا و همتای عراقی وی به‌صورت تلفنی در خصوص حمله راکتی شب گذشته به محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و همتای عراقی وی «جمعه سعدون» روز سه‌شنبه به‌صورت تلفنی در خصوص حمله راکتی اخیر به محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه پنتاگون در خصوص گفتگوی تلفنی لوید آستین و جمعه سعدون، طرف آمریکایی در این گفتگوی تلفنی ضمن محکوم کردن حمله راکتی به محل استقرار نظامیان کشورش در فرودگاه اربیل مدعی شده است که آمریکا به حمایت از تلاش‌های عراقی‌ها برای دفاع از حاکمیت خود متعهد است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «دو طرف بار دیگر بر تعهدشان به شراکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق تأکید کردند.»

زخمی‌شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل/ «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت این حملات را به‌عهده گرفتجزئیات حمله راکتی به اربیل در عراق/ 14 راکت شلیک شده استالکاظمی: باید کمیته تحقیق درباره حمله اربیل تشکیل شود/ برهم صالح: این حمله به تلاش‌ها برای حفظ امنیت عراق آسیب می‌زند/ بارزانی: این حمله را محکوم می‌کنماستاندار نینوا: حمله به اربیل از موصل انجام نشده است

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربیل پنتاگون نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا اخبار عراق اربیل پنتاگون نظامیان آمریکایی اخبار آمریکا اخبار عراق فرودگاه اربیل حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو