Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش، شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی، از فردا چهارشنبه، سامانه ناپایدار کم فشار وارد استان می‌شود که در مناطق مختلف بویژه بخش غربی مانند خوانسار و گلپایگان همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی با بیان‌اینکه این سامانه روز پنجشنبه در مناطق شرقی و جنوبی از جمله دهاقان، شهرضا، سمیرم، اردستان، نایین و خور و بیابانک به تُندباد منجر خواهد شد، افزود: از عصر روز چهارشنبه نیز در مناطق غربی و جنوبی استان بارش برف و باران، یخ زدگی و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه وقوع تُندبادهای شدید در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز استان همراه با طوفان گرد و خاک خواهد بود و احتمال کاهش دید افقی، اختلال در تردد، شکستن درختان فرسوده و کهنسال و آسیب به تاسیسات شهری و سازه‌های موقت وجود دارد، گفت: لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی از جمله محکم کردن سازه‌های موقت و کاهش آسیب‌های احتمالی در محورهای اصلی نیمه شرقی استان اتخاذ شود.

شیشه‌فروش با اشاره به پیش بینی اُفت شدید دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد خاطرنشان کرد: به همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، هلال احمر، راهداری و اورژانس بخشنامه‌های لازم در باره ضرورت حفظ آمادگی برای یخبندان در جاده‌ها و سرمازدگی صادر شده است.

وی با بیان‌اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵ نفر در استان اصفهان بر اثر مسمومیت با گاز منواُکسیدکربن و استفاده غیراصولی از وسایل گازسوز و گرمایشی، جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در روزهای آینده، از مردم می‌خواهیم تا موارد ایمنی و استاندارد استفاده از وسایل گرمایشی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، بیشترین دلیل مرگ و میر ناشی از مسمومیت با منواُکسیدکربن در استان را استفاده غیرایمن از آبگرمکن و بخاری گازی اعلام و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲۰ نفر بر اثر حوادث گاز گرفتگی و مسمومیت با منواُکسیدکربن در استان مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: با توجه به اینکه پس از چند روز گرم شدن هوا با اُفت ناگهانی دما مواجه خواهیم شد به کشاورزان در باره سرمازدگی محصولاتشان هشدار داده می‌شود و لازم است هرچه زودتر نسبت به بیمه کردن آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در بهار و پاییز امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان اصفهان وارد شد، گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از محصولات زراعی استان بیمه کشاورزی شده است که کافی نیست و باید افزایش یابد.

وی، میزان بارش در استان اصفهان از ابتدای مهر تاکنون را ۸۰ میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به حادثه واژگونی یک دستگاه تانکر حامل گاز در محور اردستان - نایین در روز سه‌شنبه نیز اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های امدادی اقدام به ایمن‌سازی این محور کردند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در بهمن امسال سه حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت در استان بوقوع پیوست، تصریح کرد: روزانه حدود یکهزار و ۵۰۰ تانکر حمل سوخت در استان تردد می‌کنند که رعایت نکات ایمنی توسط پیمانکاران و رانندگان آنها ضروریست.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: از اوایل وقت فردا(چهارشنبه)، سامانه ناپایدار بارشی به استان وارد می‌شود و تا اواخر روز پنجشنبه فعالیت خواهد داشت بنابراین از فردا تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق استان ناپایداری به‌صورت افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید گاهی طوفان لحظه‌ای(در نیمه‌ شرقی همراه با گرد و خاک) و در مناطق غرب و جنوب استان بارش برف و باران، احتمال رعد و برق و تگرگ و در سایر مناطق در روز پنجشنبه با شدت کمتر بارش پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا از عصر روز پنجشنبه و بویژه صبح روز جمعه در بیشتر مناطق استان اصفهان، کاهش محسوس بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد داشت.

برچسب‌ها حوادث طبیعی طوفان مدیریت بحران اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث طبیعی طوفان مدیریت بحران حوادث طبیعی طوفان مدیریت بحران اصفهان سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان اصفهان روز پنجشنبه شیشه فروش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بارش باران از دیروز و امروز موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

البته سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر‌های کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده است گفت: یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی هریس رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

عبدالصمد رحیمی اظهار کرد: این خانواده با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به سیل روز گذشته در شبستر و خسارت دیدن چند دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: تعدادی از گردشگران به منظور چیدن سبزی‌های کوهی، خودرو خود را کنار رودخانه پارک کرده بودند.

رحیمی گفت: سیل خروشان و طغیانگر در روستای سرخه مرند هم باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی اهالی روستا شد.

سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارندگی در استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در خصوص حضور گردشگران و طبیعت گردان در کنار رودخانه ها و ارتفاعات هشدار دارد.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی استان طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا پس فردا در استان ادامه می‌یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد و بارش باران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل