Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بانک سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان وبلوچستان در منطقه آزادچابهار اظهار داشت:اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد موجب رونق اقتصادی و جهش تولید شده است.

وی با بیان اینکه میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق تاییدی بر رویکرد توسعه‌ای در این مناطق است، خاطرنشان کرد: سهولت کسب و کار، اولویت تعاملات اقتصادی در جهان است که مناطق آزاد باید در این چارچوب و در راستای تسهیل امور تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اقتصادی بیان کرد: بسیاری از مشکلات پیش رو مرتفع شده و باید شورای برنامه ریزی شهرستان براساس سیاست گذاری منطقه آزاد انجام شود.

وی گفت: یکسال از مصوبه الحاق شهر و روستاها به محدوده منطقه آزادچابهار گذشته است و خوشحالیم که این اقدام خوب انجام شد.

بانک ادامه داد: منطقه آزادچابهار با الحاق شهر و روستاها وظیفه سنگین خدمات رسانی را برعهده دارد.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما براساس مسوولیت‌هایی که داریم فعالیت ها را به نحو احسن انجام دهیم و در چارچوب قوانین اقدامات گسترده ای برنامه ریزی و اجرا کنیم.

وی گفت: با ایجاد زیرساختها می توان فعالیت های اقتصادی، اشتغالزایی و تولیدی انجام داد و سرمایه گذاران می توانند در هفت منطقه آزاد حضور داشته باشند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های برق، آب، تلفن و اینترنت از موارد مهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد است و احساس امنیت نیز باید حتما مد نظر قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: باید از همه امکانات ملی و بین المللی استفاده کرد، هر چه سرویس بهتری ارائه دهیم سرمایه گذاری بیشتری جذب می شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دخالت های بی مورد، سختگیری های زیاد، قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی نباید سبب کَند شدن روند سرمایه گذاری ها شود ما باید شرایط و فضا را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد که با مصوبه مجلس ایجاد شده جزیی از توسعه اقتصادی کشور هستند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در ایران بعنوان یک پدیده موفق عمل کرده اند.

بانک افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کرونا کشور کارهای بزرگ و پیشرفت های خوبی انجام شده که قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران با همدیگر در ارتباط هستند پس ما باید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم و نباید آنان را از فعالیت ها دلسرد کنیم.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: تنها راه حضور در بازارهای جهانی و جذب سرمایه خارجی سهولت کسب وکار است.

وی بیان کرد: برتری نسبی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مقایسه با سایر بخش های کشور مشهود است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از تلاش مسوولان برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم اظهار داشت: همراهی مردم با برنامه ها و اقدامات خوب قابل تقدیر است.

احمدعلی موهبتی افزود: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و 16 کارگاه عمرانی در حال کار است و 6 کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوب از جمله گازرسانی، روکش آسفالت و آبرسانی در استان حکایت از توجه مسوولان نظام دارد و علاوه بر اینها فعال شدن مرز ریمدان و بعدها فعال شدن مرزهای کوهک و پسابندر از دیگر فعالیتها و خدمات دولت در منطقه است.

وی گفت: منطقه آزادچابهار با زیرساخت ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی باید برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی کند.

استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در پتروشیمی قرار بود 20 میلیارد سرمایه گذاری شود ولی محقق نشد.

موهبتی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید تکریم و شرایط را فراهم کرد تا فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری انجام دهند.

وی بر توسعه سواحل مکران تاکید و خاطرنشان کرد: همه مدیران کل در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه اول هر ماه در چابهار حضور داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز از خدمات ویژه استاندار و مسوولان قدردانی کرد و گفت: در 2 سال اخیر مهیا کردن فضا برای استقرار ادارات کل و تسری قانون فراهم و بسیاری از امور تسهیل شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: تفکیک وظایف و پیگیری مشکلات، صدور احکام برخی مدیران، تهیه طرح جامع، استقرار هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهر و روستا چابهار بخشی از موارد مهم انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای خوب در منطقه آزادچابهار راه اندازی سامانه جی آی اس است که خدمات سرمایه گذاری در آن انجام می شود.

رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار تصریح کرد: در محدوده 14 هزار هکتاری خدمات سرمایه گذاری و واگذاری زمین بصورت هوشمند انجام می شود و اراضی مختلف بصورت شفاف برای اجرای هر طرحی آماده شده است.

کردی گفت: تمام خدمات شهرسازی با یک سامانه هوشمند انجام می شود و پرونده های ملکی برای واگذاری دارای اطلاعات کامل است.

دبیر توسعه سواحل مکران نیز گفت: اقدامات لازم برای توسعه سواحل مکران شامل 6 شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری در سیستان وبلوچستان و جاسک، سیریک و میناب در استان هرمزگان در حال انجام است.

عادل مزاری گفت: همه باید کمک کنند تا بتوانیم سند توسعه سواحل مکران به پیش ببریم و جوامع محلی نیز از آنها بخوبی بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بهمراه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز سه شنبه وارد فرودگاه کنارک شدند.

بازدید از پروژه زیرساختی بزرگراه چابهار - کنارک، شرکت در شورای اداری استان سیستان‌ و بلوچستان با حضور استاندار، مدیران کل و مسوولان اجرایی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد، افتتاح خانه فرهنگ کمالان، پروژه‌های اقتصادی، پروژه‌های مسوولیت اجتماعی خانه های امید، زمین‌های چمن روستایی و مدارس و بازدید از پتروشیمی، پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی از جمله برنامه‌های سفر مرتضی بانک به جنوب این استان است.

برچسب‌ها عبدالرحیم کردی سیستان و بلوچستان چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار مرتضی بانک استاندار سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالرحیم کردی سیستان و بلوچستان چابهار عبدالرحیم کردی سیستان و بلوچستان چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار مرتضی بانک استاندار سیستان و بلوچستان اخبار کنکور توسعه سواحل مکران منطقه آزادچابهار سرمایه گذاران سرمایه گذاری مناطق آزاد منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود