Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:04:01 GMT

لزوم آموزش نیروهای جدیدالورود حوزه فرش‌بافی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۲۱۱

لزوم آموزش نیروهای جدیدالورود حوزه فرش‌بافی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان محمدرضا آبی‌پور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در عرصه‌های مختلف دارای توفیقات بی‌شماری است؛ به ‌طوری ‌که زنجان در زمینه اقدامات و توفیقات جزو پنج تا ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود ولی این توفیقات کمتر به گوش مردم استان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح پنج پروژه اقتصادی استان زنجان در روز ۱۶ بهمن با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی یک هزار و ۸۰۰ نفر، افزود: این طرح‌ها با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد که با این افتتاح‌ها زنجیره تولید برخی صنایع در استان تکمیل و حتی کشور از تولید محصولاتی بی‌نیاز شد.

این مسؤول با اشاره به فعالیت دو اتحادیه مهم و قوی در زمینه فرش در استان زنجان، گفت: متاسفانه پرداخت بیمه به افرادی که حتی فرش‌بافی نمی‌کردند، در استان عرف شده بود که جلوی این کار گرفته شده است.

آبی‌پور تصریح کرد: صدور بدون نظارت دفترچه‌های بیمه فرش‌بافی یکی از دلایل بروز مشکلات در این زمینه بوده و ضروری است فرشبافان واقعی شناسایی شده و بیمه فقط به این افراد دارای دار قالی اختصاص یابد، همچنین اتحادیه‌ها باید اعضای اصلی خود را شناسایی کرده و نسبت به بیمه فرشبافان واقعی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان یادآور شد: ورود نیروی کار جدید در کار فرش‌بافی نیازمند آموزش است که باید فنی‌وحرفه‌ای استان در این زمینه پیشگام باشد، در حال حاضر تحریم‌ها مشکلاتی را برای صنعت فرش به وجود آورده و از آنجایی که وظایف مجلس بازنگری قوانین است که در خصوص فرش هنوز این قوانین بازنگری نشده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تامین مواد اولیه فرش، عنوان کرد: مصوبات مجلس در این زمینه بازنگری نشده است، تا مشکلات این حوزه حل شود. ضروری است مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف حل شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ساله اخیر به دلیل اصلاح نشدن قوانین، مشکلاتی وجود دارد که باید این دغدغه‌ها حل شود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مجلس شورای اسلامی اشتغال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان مواد اولیه بیمه استان زنجان فرش بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش از مهم‌ترین جلسات بوده و حضور افراد الزامی است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش افزود: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به عارضه یابی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار رشت با گرامیداشت هفته معلم و روز بزرگداشت شهادت استاد مطهری بیان کرد: معلمان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

عاشوری با بیان اینکه معلمان معمار آینده نظام هستند، گفت: نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان هستند.

فرماندار رشت با اشاره به محرومیت‌های گیلان زیر پوستین سبز بیان کرد: گیلان در زیر پوشش سبز و طراوت دارای محرومیت در بخش‌های مختلف است.

عاشوری با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی افزود: رفع نیازهای جامعه دانش آموزی سبب ارتقای سواد آموزشی می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به فاصله چند فرسنگی نسل امروز و دیروز بیان کرد: فاصله بین نسلی زیادی از لحاظ اندیشه‌ها، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلاء ها باید آموزش پر شود.

عاشوری با تاکید بر به روز رسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان اضافه کرد: آموزش ّباید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوند بین نسلی در آموزش و پرورش پر می‌شود، افزود: معلمان خلاء ها و شکاف‌های بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد دانش آموزان در شهرستان رشت بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز رشتی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای انجام آزمون نهایی آماده می‌شوند.

کد خبر 6092090

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است