Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@19:24:05 GMT

فوت و فن‌های تهیه شیرینی پنجره‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۴۷۰

شیرینی پنجره‌ای با نام نان پنجره‌ای شناخته می‌شود و یکی از شیرینی‌های سنتی و پرطرفدار ایرانی است.   خبرگزاری میزان _ پارسی دی نوشت: شیرینی نان پنجره‌ای جزء دسته شیرینی‌های بدون فر نیز می‌باشد و همینطور به شیرینی‌های رو گازی معروف هستند.   مواد لازم برای تهیه شیرینی نان پنجره‌ای نشاسته گل ۱ لیوان مخلوط آب و گلاب ۱ لیوان تخم مرغ ۲ عدد زعفران دم کرده ۱ فنجان پودر قند برای تزئین به میزان لازم روغن مایع برای سرخ کردن به میزان لازم   طرز تهیه شیرینی نان پنجره‌ای مرحله اول: آماده سازی مواد مایع شیرینی نان پنجره‌ای در یک کاسه گود نشاسته گل را بریزید و مخلوط آب و گلاب را به نشاسته اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان دهید تا کمی نشاسته خیس بخورد و بعد با کمک همزن برقی هم بزنید و زعفران را به همراه تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید.   مرحله دوم: آماده سازی مایع شیرینی پنجره‌ای مایع آماده شده شیرینی پنجره‌ای نه زیاد سفت است که از قاشق بر نگردد و همینطور خیلی رقیق که در قاشق نماند. به این ترتیب مایع آماده شده شیرینی پنجره‌ای را داخل یخچال گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه زمان بدهید.   مرحله سوم: سرخ کردن شیرینی پنجره‌ای برای سرخ کردن شیرینی پنجره ای، ابتدا قالب شیرینی را باید در روغن فراوان قرار دهید تا حسابی داغ شود. سپس قالب را در مایع آماده شده شیرینی پنجره‌ای ببرید تا نیمه قالب باید آغشته به مایع بشود و سریع قالب را داخل روغن زده و قالب را در قابلمه روغن تکان دهید تا شیرینی از قالب جدا شود.   مرحله چهارم: پایان کار پس از سرخ کردن شیرینی‌های پنجره‌ای شما آماده است. شیرینی‌های نان پنجره‌ای به دلیل آن که روغن زیادی را به خود میگیرد، بهتر است بر روی دستمال آشپز خانه قرار دهید تا روغن اضافه اش گرفته شود. بعد از اینکه شیرینی پنجره‌ای خنک شد، پودر قند را بر روی شیرینی‌ها الک کنید و نوش جان فرمائید.   نکات طلائی در مورد تهیه شیرینی نان پنجره‌ای دقت کنید قالب به کف قابلمه برخورد نکند.   وقتی شرینی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را بر روی هم قرار ندهید.   در هنگام سرخ کردن بعد از کمی ظربه کوچک شیرینی از قالب جدا میشود.   حتما بعد از اینکه چند تا از شیرینی‌ها را که آماده کردید، مواد مایع را هم بزنید تا ته نشین نشود.   برای تزئین میتوانید از پودر هل و پودر پسته کمک بگیرید.   شیرینی پنجره‌ای اصلا ماندگاری بالایی ندارد. بهتر است تازه به تازه آماده شود.   حتما بعد از سرد شدن شیرینی پنجره‌ای روی آن را بپوشانید.   اگر مایع بعد از هم زدن سفت بود، مخلوط آب و گلاب تهیه بفرمائید.   قالب را کامل داخل مایع نبرید، زیرا وقتی در روغن ببرید دیگر از قالب جدا نخواد شد. بیشتر بخوانید: خواص «عناب»؛ از کاهش عصبانیت تا دفع سموم در هوای آلوده

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  برچسب ها: شیرینی طرز تهیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیرینی طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای شیرینی پنجره ای تهیه شیرینی شیرینی ها سرخ کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟