Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار هکتار اراضی برای زراعت چوب با آب‌های نامتعارف در استان شناسایی شده است گفت: نقشه‌های این اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر‌اراضی منابع طبیعی استان بوشهر را 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیون هکتار دانست و اظهار داشت: در استان بوشهر 228 هزار هکتار اراضی جنگلی و 34 هزار هکتار آن دست کاشت است.

وی، توسعه اراضی جنگلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: وسعت پوشش جنگل طبیعی استان بوشهر 34 هزار هکتار است که عمده‌ترین گونه‌های جنگلی بادام کوهی، گلخنگ، کهور ایرانی و آکاسیا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح جنگل‌های دست کاشت در نقاط مختلف استان بیان کرد: در 2 سال گذشته یک‌هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان بوشهر ایجاد شده است.

منتظری با بیان اینکه جنگل‌های دست کاشت برای مقابله با بیابان‌زایی اجرا می‌شود گفت: یک‌هزار هکتار طرح جنگل دست کاشت در استان بوشهر در قالب 2 طرح مقابله با ریزگردها و بیابان‌زایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس و جنوب اجرا شده است.

وی، از اجرای طرح توسعه کشت زراعت چوب با آبهای نامتعارف در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه زراعت چوب از طریق آبیاری با پساب فاضلاب و آبهای نامتعارف تدوین شده است.

پساب فاضلاب بوشهر برای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری استفاده می‌شود پساب فاضلاب بوشهر در توسعه فضای سبز ساماندهی شود پساب فاضلاب بوشهر برای تامین آب درختان جنگلی استفاده می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر رفع موانع طرح کشت زراعت چوب از طریق پساب فاضلاب و آب‌های نامتعارف افزود: استان بوشهر در 3 شهر بوشهر، گناوه و دیلم دارای پساب فاضلاب مطلوب در توسعه کشت زراعت چوب است که در این زمینه طرح آن تدوین شده است.

منتظری با بیان اینکه یک‌هزار هکتار اراضی برای زراعت چوب با آب‌های نامتعارف در استان شناسایی شده است گفت: این اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت کشت درخت چوب با استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب فاضلاب افزود: زراعت چوب به واسطه استقرار درخت به مناسب سازی اقلیم، جلوگیری از تبخیر و تعرق کمک می‌کند و در این راستا در توسعه فضای جنگلی و سبز اثرگذار است.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامتعارف در استان آب های نامتعارف استان بوشهر یک هزار هکتار منابع طبیعی پساب فاضلاب هکتار اراضی زراعت چوب چوب با آب دست کاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم