Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت مطلق نه معنا دارد و نه تا حال مصداق پیدا کرده است، گفت: نمایندگان مجبورند خودشان را در اتاق شیشه ای ببینند.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح شفافیت آرا گفت: چون ما وکیل مردم هستیم باید رفتار، مسایل مالی و آرایمان برای مردم شفاف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح شفافیت آرا که در حال حاضر تغییراتی بر روی آن  اعمال شده است، طرح نسبتا خوبی است اما هنوز نیز طرح کاملی نیست و ما معتقدیم باید به بلوغ بیشتری برسد و نواقص آن رفع شود.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شفافیت مطلق نه معنا دارد و نه تا حال مصداق پیدا کرده است ولی ما معتقدیم باید شفافیت حداکثری داشته باشیم که مردم بدانند ما نمایندگان ملت چه کار می کنیم و آرایمان برای آنها شفاف باشد.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم آرای نمایندگان پس از تصویب نهایی قانون و تایید شورای نگهبان باید منتشر شود چرا که قبل از آن ممکن است باعث فشار به نمایندگان شود و جریان های پوپولیستی تقویت شوند.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسایل عالیه کشور جاهایی است که ممکن است طبق سیره عقل دیرتر اطلاع رسانی شود اما امر اطلاع رسانی باید انجام شود. قطعا رفتارهای ما باید به دید و نظر مردم برسد اما در زمان خودش باید این اتفاق بیفتد. اینکه چه زمان باید این کار اتفاق بیفتد ما معتقدیم بعد از تایید شورای نگهبان باید این اتفاق بیفتد.

 

ویس کرمی خاطرنشان کرد: لیست اموال و دارایی های نمایندگان نیز باید مشخص شود و دریافتی های آنها باید شفاف باشد. شاید در ابتدا تنش هایی داشته باشد اما در درازمدت جامعه به این موضوع عادت می کند و خودش را با آن تطبیق می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید خودشان را در اتاق شیشه ای در معرض مردم بگذارند و از آرا و رفتارشان مراقبت کنند. مردم حق دارند که در جریان رفتار، آرا و سایر مسایل مربوط به وکیل خود باشند.

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس ما معتقدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان