Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:18:05 GMT

مشکل کمبود کالاهای اساسی در استان زنجان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۸۸۵۳

مشکل کمبود کالاهای اساسی در استان زنجان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آبی‌پور شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری زنجان، گفت: بر اساس گزارش بخش ارزیابی استانداری و بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، تغییرات قیمتی در اقلامی اساسی استان زیاد نبوده است.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته قیمت چند قلم کالا افزایش داشته و در برخی موارد شاهد کاهش قیمت نسبت به ۱۰ روز گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در رابطه با کالاهای اساسی مشکل کمبودی وجود ندارد و شهروندان نگرانی در رابطه با تامین و توزیع این کالاها نداشته باشند.

آبی پور به قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان اشاره کرد و ابراز داشت: قدرت بازدارندگی قانون در دست مجری آن نیست و قاضی نمی‌تواند بیش از جرم‌انگاری انجام شده، مجازات تعیین کند و بازنگری نکردن در قوانین سبب می‌شود قانون اثرات بازدارندگی خود را از دست دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در استان زنجان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه‌ها برای عرضه محصول با قیمت کمتر در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

آبی پور از کاهش ۲۰ درصدی قیمت سیب زرد و قرمز در بازار خبر داد و افزود: بازرسی‌ها از بازار شب عید باید تا شب عید ادامه داشته و تشدید شود و علاوه بر دستگاه‌هایی که این وظیفه را عهده‌دار هستند، واحد بازرسی استانداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تشدید بازرسی‌ها از بازار شب عید باعث خواهد شد تا از بروز تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی و سایر موارد جلوگیری شود، افزود: هم‌اکنون رایزنی‌های در راستای خرید میوه شب عید در حال انجام است.

آبی پور در ادامه با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که نرخ تورم استان زنجان طی دی‌ماه امسال نسبت به میانگین کشوری رقم بالاتری بوده است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ تورم استان زنجان از میانگین کشوری با نرخ ۳.۳ درصد مربوط به دی‌ماه بوده و برای کل ماه‌ها صادق نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اظهارات برخی از رسانه‌ها در خصوص اینکه نرخ تورم استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، اظهارنظر درستی نیست، ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در استان، متعادل‌سازی قیمت تخم‌مرغ بود که با وارد کردن آن از سایر استان‌ها این دغدغه نیز رفع شد.

آبی‌پور با بیان اینکه اتاق اصناف باید نسبت به ملزم کردن صنوف برای درج قیمت برای همه اجناس اقدام کند، اظهار کرد: اگر قرار باشد قیمت‌ها در بازار شب عید کنترل شود، نباید با کسی تعارف داشته باشیم، به همین خاطر همه اجناس باید توسط صنوف مختلف قیمت‌گذاری شود تا به هنگام بازرسی‌ها مشکلی به وجود نیاید.

وی با یادآوری اینکه در ادوار گذشته شاهد همکاری خوب و تنگاتنگ دستگاه‌های مختلف در راستای متعادل کردن قیمت‌ها در بازار شب عید بودیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر این اتفاق تداوم داشته باشد، نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نخواهد بود.

کد خبر 5148981

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان مرغ ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه شیراز شهرکرد شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی مشهد لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل همدان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بازار شب عید استان زنجان آبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: از این تعداد هزار و 280 از طریق ماده 28 و  200 نفر دانشجویان متعهد خدمت هستند،این در حالی است که مجوع معلمان جذب شده در سال گذشته  800 نفر بوده است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه دولت برای حل مشکل کمبود معلم به دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده است گفت:با ورود دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1404 – 1405 مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش  رفع خواهد شد.

وی با اشاره کمبود کلاس درس بویژه در شهر بیرجند گفت:در سال تحصیلی گذشته  ساخت طرح های خوبی با کمک 320 میلیارد تومانی خیران و همچنین اعتبارات دولتی آغاز شده که امیدواریم  100 کلاس تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به آغار ثبت نام کتب درسی میان پایه ها بصورت گروهی و فردی گفت: در خواست ما این است که والدین در زمان دریافت کارنامه،هزینه کتب و بیمه را پرخت کنند تا گروهی ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟