Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی خبر داد و گفت: تمام خدمات درمانی بیمه سلامت خراسان شمالی الکترونیکی می‌شود. - اخبار استانها -

دکتر محسن رعنایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: بیش از 600 هزار نفر در استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی اعلام شده مصوب شده است تمام امور درمانی و بهداشتی به صورت الکترونیکی انجام شود و هدف از تشکیل این کار ایجاد پرونده سلامت الکترونیک برای همه افراد است و از این رو دفترچه بیمه کاغذی به زودی حذف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: با توجه به حذف دفترچه‌های کاغذی هر فرد برای مراجعه به مراکز درمانی صرفا با ارائه کارت و کد ملی از خدمات دفترچه همه بیمه‌ها که تحت پوشش آن است٬ استفاده کند. دفترچه‌های کاغذی تا پایان سال و نهایتاً در 6 ماه ابتدایی سال آینده به طور کامل حذف خواهد شد.

حذف دفترچه بیمه 40 هزار مراجعه به کارگزاری‌های استان مرکزی را کاهش می‌دهدنامه تشکل‌های چاپ به 110 نماینده مجلس در انتقاد از حذف بودجه معافیت حق بیمه کارفرماراننده محوری، نسخه شفابخش رشته بیمه‌ای شخص ثالث

رعنایی گفت: مراحل ویزیت٬ پذریش در بیمارستان‌ها٬ آزمایشگاه و مراکز داروخانه‌ای به طور کامل از طریق نسخ الکترونیک اجرا می‌شود و در یک برگ الکترونیکی همه نسخ نگاشته می‌شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه در درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی اظهار داشت: دفترچه بیمه از سال‌های گذشته در بین روستاییان استان حذف شده بود و قرار شده از این پس ارجاع بیماران روستایی نیز به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: بیمه سلامت آماده است با تمام پزشکان عمومی٬ تخصصی و فوق تخصصی در استان عقد قرارداد داشته باشد تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف درمانی و تشخیصی انجام شود.

انتهای پیام/311/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه سلامت خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد