Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواهان با سناتور میچ مک کانل شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که بار دیگر توانست از محاکمه استیضاح قسر در رفت، به نظر می‌رسد با در پیش گرفتن رویکرد انتقامی علیه مخالفان خود برگشته است. ترامپ، مک کانل را فردی لجوج خواند که شایسته رهبری حزب جمهوری خواه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که از سوی کمیته اقدامات سیاسی «سیو امریکا» منتشر شد، ترامپ تا حد زیادی مسئولیت از دست دادن اکثریت سنا در سال ۲۰۲۰ را متوجه مک کانل دانست و گفت وی به دلیل آنکه کنترل کنگره در دست دموکرات‌ها بود، هیچ اقدامی نکرد.

در بخشی از این بیانیه طولانی آمده است: حزب جمهوری خواه هرگز با رهبران سیاسی همانند سناتور میچ مک کانل در راس خود قابل احترام و قدرت نیست. تعهد مک کانل به کار معمول خود، سیاست‌های موجود، همراه با عدم بینش، خرد سیاسی، مهارت و شخصیت، او را به سرعت از رهبر اکثریت به رهبر اقلیت تنزل داد. دموکرات‌ها و چاک شومر [رهبر اکثریت سنا] مک کانل را بازیچه قرار داده اند می‌خواهند وی را به همین شکل حفظ کنند.

این بیانیه می‌افزاید: اگر سناتور‌های جمهوری خواه قصد داشته باشند با او بمانند، آن‌ها دیگر پیروز نخواهند شد. او هرگز آنچه را که باید انجام شود یا آنچه برای کشور ما مناسب است انجام نخواهد داد. ترامپ، که بشدت از مک کانل کینه به دل گرفته، در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در صورت لزوم از رقبای اصلی خود در برابر مک کانل حمایت خواهد کرد.

این بیانیه تا حد زیادی شکاف روزافزون میان اعضای حزب جمهوری خواه بر سر ترامپ آشکار می‌سازد. شکافی که در واکنش به اقدامات پساانتخاباتی ترامپ خود را نشان داد و پس از یورش ۶ ژانویه به کنگره به اوج خود رسید.

مک کانل به عنوان عضو ارشد حزب جمهوری خواه، اگرچه رای به تبرئه رئیس جمهور سابق آمریکا از استیضاح داد، اما بالافاصله در همان جلسه سنا، ترامپ را از نظر عملی و اخلاقی مسئول آشوب‌های ۶ ژانویه دانست.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ میچ مک کانل حزب جمهوری خواه مک کانل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند