Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کرونای جهش یافته انگلیسی نسبت به گونه قبلی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد.

او افزود: گونه قبلی، افراد سالمند را بیشتر درگیر می‌کرد و بیماری زمینه‌ای در آن نقش مهمی داشت اما این نوع جهش یافته، جوانان زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: با توجه به فراگیری این ویروس بین کودکان، در مناطق قرمز و نارنجی، کودکان اصلا نباید به مدرسه بروند و در مناطق آبی و زرد، با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، به ویژه فاصله گذاری صحیح و تاکید بر استفاده از ماسک، کودکان می‌توانند در صورت نیاز در مدارس حاضر شوند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: در ایام تعطیلات قبل از عید نوروز، خانواده‌ها باید از فکر مسافرت بیرون بیایند وگرنه مجبورند بعد از سفر، در راهرو‌های بیمارستان‌ها رفت و آمد کنند.

او تاکید کرد: قدرت سرایت این ویروس بالاست بنابراین با سفر کردن به راحتی در کل کشور گسترش پیدا خواهد کرد و دوباره شاهد سیل عظیم بستری و ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود. دولت نیز در نظر دارد با اجرای تمهیداتی، از مسافرت‌های غیر ضروری در ایام تعطیلات نوروز جلوگیری کند و به جد با مسافران نوروزی برخورد خواهد شد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی هیچ تفاوتی با نوع قبلی ندارد

مردانی گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی هیچ تفاوتی با گونه قبلی ندارد. راهکار‌های قبلی مثل شستشوی دست، فاصله گذاری اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و استفاده از ماسک از ابتلا به همه انواع و جهش‌های کرونا، جلوگیری می‌کند.

او تصریح کرد: به احتمال زیاد و با توجه به قدرت و سرعت انتقال این ویروس، آمار ابتلای هموطنانمان به کرونای انگلیسی بیشتر از آمار اعلام شده است. همچنین به این دلیل که فقط از افراد مشکوک، تست گرفته می‌شود و نمی‌توان همه افراد را مورد بررسی قرار داد، نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: از همه مردم عزیز تقاضا داریم، شال و کلاه سفر را جمع کنند و امسال را هم مثل پارسال، ایام عید را سپری کنند تا پس از واکسیناسیون سراسری بتوانیم زندگی عادی و روزمره خود را از سر بگیریم؛ فراموش نکنیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام، بسیار آسانتر از رفت و آمد در بیمارستان‌ها و یا دیدن عزیزانمان روی تخت بیمارستان است.

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی کرونا در ایران دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!

 کمیته استیناف رای خود را درباره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ در خصوص استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ 26 بهمن ماه 1402 و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون