Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@23:33:29 GMT

جزئیات افزایش درآمد‌های مالیاتی بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۲۰۷

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان جزئیات افزایش ۲۵ هزار میلیارد تومانی مالیات در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، گفت: مالیات ثروت ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اضافه شد.  

مژگان خانلو سخنگوی بودجه ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه در اصلاحیه بودجه سال آتی، ۲۵ هزار میلیارد تومان از طریق افزایش مالیات به منابع بودجه اضافه شده است، گفت: ۳ هزار و میلیارد تومان از این منابع مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درآمد، ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ثروت و هزار و ۹۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در اصلاحیه تبصره ۲ نوشته شده است، به دولت اجازه داده می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ و بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور نسبت به تغییر تمام یا بخشی از نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به نرخ ETS اقدام نماید. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که ارز ۴۲۰۰ حذف خواهد شد بلکه به شرایط ذکر شده بستگی دارد.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه میزان اوراق بدهی ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منابع هزینه‌های تبصره ۴ بودجه از محل منابع بودجه عمومی تأمین شد.

وی درباره صرفه جویی ۴۰ هزار میلیارد تومانی در مصارف نیز گفت: این صرفه جویی به جز ۱۰ هزار میلیارد تومانی که در بخش تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده مابقی از اعتبارات هزینه‌ای و متفرقه انجام شده است.

خانلو در زمینه حقوق گمرکی نیز گفت: اصلاح ارز حقوق گمرکی نیاز به کار کارشناسی در بخش تعرفه‌ها و حقوق ورودی دارد بنابراین تعدیل آن ممکن است منجر به درآمدزایی نشود و صرفاً رویه‌ها اصلاح شود. بنابراین فعلاً هیچ پیش بینی‌ای وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح حقوق گمرکی برای حمایت از تولید در خصوص واردات کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و دارو اعمال نخواهد شد.

 

مهر/

برچسب ها: مالیات ، بودجه ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mlp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات بودجه بازارنیوز هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد