Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی گویی این واکسن با تمام واکسن‌هایی که در طول عمر خود از همان کودکی زده بودم فرق داشت، این واکسن یک چیز بیشتر داشت و آن عصاره امید بود؛ این را پرستاری می گوید که از اولین های دریافت کننده واکسن در بخش کرونایی بیمارستان ولی عصر بیرجند است.

صدای آه و ناله از بخش کرونایی‌، پشت درب‌های بسته به گوش می‌رسد و پرستارانی که مدام در حال دویدن هستند؛ حال پس از یک سال دویدن‌های مدام در لباس‌هایی که پوشیدنش حتی برای یک ساعت سخت است، رسیدن واکسن، خبر تازه‌ای می‌شود که امیدها را دوباره زنده می‌کند، امیدی که انگار با رفتن خیلی‌ها در این چند ماه نفس گیر کم رنگ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

26 بهمن ماه بود که مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کرونا در خراسان جنوبی، در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند آغاز شد و پرستاران و کادر درمان یک به یک واکسن امید را تزریق کردند.

علائم پس از تزریق واکسن کرونا

امید چاجی، پرستاری که اکنون در بخش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان بیرجند مشغول فعالیت است و 7 سال سابقه کار دارد، چند روز قبل واکسن کرونا را تزریق کرد. وی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: 26 بهمن ماه واکسن را تزریق کردم و حدود 12 ساعت بعد علائمی چون ضعف و بی حالی بروز کرد، روز بعد بدن درد داشتم و سپس علائم برطرف شد.

وی بیان کرد: البته علائم در هر فردی متفاوت است، در برخی همکارانم سردرد، تب و لرز و خون ریزی بینی از جمله دیگر علائم بود.

این پرستار با بیان اینکه از بیمارستان بیرجند حدود 30د نفر واکسن تزریق کردند ، ادامه داد: همسرم باردار است و قبل از تزریق واکسن در مورد اینکه آیا این کار به سلامت همسر و فرزندم لطمه‌ای وارد می‌کند تحقیق کردم، برای زدن واکسن استرس داشتم اما این استرس مانع از واکسن زدن نشد چراکه به واکسن تزریقی اطمینان داشتم.

پس از تزریق واکسن چه کنیم؟

چاجی در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق نیز گفت: توصیه شده که فرد حداقل یک تا دو روز پس از تزریق در خانه استراحت کرده و از میوه جات و مواد غذایی مقوی استفاده کند تا ایمنی بدن زودتر برگردد.

وی با اشاره به بخشی که در آن مشغول کار است، می‌گوید: در حال حاضر اکثر بیماران مراجعه کننده بیشتر از 65 سال سن دارند، تعداد جوانان بسیار کم شده است و افرادی که مراجعه می‌کنند چون سن زیادی دارند و همراه ندارند، بی قراری‌هایی به آنان دست می‌دهد.

این پرستار با بیان اینکه تاکنون کرونای انگلیسی در بیرجند مشاهده نشده است، بیان کرد: در روزهای اخیر مراجعات و تعداد بستری‌ها افزایش یافته است.

وی که تقریبا هفته‌ای 50 ساعت کار می‌کند، ادامه می‌دهد: خوشبختانه تاکنون فردی از افراد خانواده‌ام به این بیماری مبتلا نشده است چراکه بسیار رعایت می‌کنیم.

چاجی اظهار کرد: مردم از حضور در دورهمی‌ها و مکان‌های شلوغ و یا خریدهای غیرضروری اجتناب کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرد چراکه کرونا جدی است و با کسی شوخی ندارد. با رعایت مردم، کادر درمان نیز کمی مجال استراحت می‌یابند، بنابراین از مردم تقاضا داریم برای سلامتی خود و کادر درمان کمی بیشتر رعایت کنند.

علت اعتماد پرستار بخش کرونایی بیمارستان بیرجند به واکسن کرونا

مجید شریفی، پرستار اورژانس بیمارستان بیرجند نیز که اکنون در بخش کرونایی فعالیت می‌کند یکی دیگر از افرادی است که واکسن را تزریق کرده است، وی به ایسنا گفت: 8 سال سابقه کار داشته و یک فرزند دارم، اما با اطمینان به صحبت‌های وزیر بهداشت برای تزریق واکسین اقدام کردم.

وی افزود: بعد از تزریق علائمی چون تب سراغم آمد و پس از یک روز برطرف شد؛ اما ایمنی که این واکسن ایجاد می‌کند برایم گواراتر بود.

این پرستار در مورد خستگی کادر درمان و تاثیر بی خیالی‌ مردم در بیشتر شدن این خستگی‌ها گفت: درست است که کادر درزمان در هر شرایطی کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند، اما باید به فکرشان بود؛ هرچه که هست این بی خیالی‌ها و سهل انگاری‌ها تیشه به ریشه درمان می‌زند.

شریفی اظهار کرد: در شرایطی که نمی‌دانیم ویروس در ماه‌های آتی چه رفتاری از خود نشان می‌دهد، عده‌ای بی خیال کرونا شده و حتی حاضر نیستند برای سلامتی خود و دیگران ماسک بزنند. این بی خیالی‌ها ما را به جایی خواهد رساند که نه تنها روند درمکان دیگر اثربخش نخواهد بود؛ بلکه هر روز تعداد بیشتری را از دست خواهیم داد.

این پرستار بیان کرد: از مردم می‌خواهیم گر برای خرید ضروری و یا رفتن به محل کار و یا هر علتی مجبور شدند که از خانه خارج شوند، حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشورند چراکه بهترین کار برای از بین بردن این ویروس، شستن دست‌ها است.

شریفی یادآور شد: حضور در دورهمی‌ها و برگزاری همایش‌ها، کار را سخت تر خواهد کرد و هرچه که برای درمان رشته‌ایم را پنبه می‌کند.

تزریق واکسن، خبر تازه و امیدبخشی بود، اما نباید حال که واکسن آمده بی خیال پروتکل‌ها شویم، باید بدانیم تحت هر شرایطی نباید رعایت پروتکل‌ها از خاطرمان برود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا کروناویروس شیوع کرونا ویروس موج چهارم کرونا بیمارستان بیرجند بخش کرونایی تزریق واکسن واکسن کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان | ویدئو

دریافت 9 MB دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، درگیری مسلحانه‌ای میان افراد شرور و اراذل و اوباش در محدوده خیابان کوثر زاهدان رخ داد که در جریان آن تعدادی زخمی شدند و با ورود به موقع نیروهای بسیجی امنیت در منطقه برقرار شد.

تصاویری از لحظه تیراندازی ببینید.

کد خبر 849268 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان تیراندازی خبر ویژه اوباشگری اراذل و اوباش

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • عکس| پیام احساسی یک استقلالی پس از اولین بازی
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • اولین تصاویر از درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان | ویدئو
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد