Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:پایانه مرزی ماهیرود در پی حادثه آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان به عنوان نزدیکترین مرز جایگزین دوغارون از آمادگی برخوردار است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده گفت: بروز آتش سوزی و حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان در ۲۵ بهمن ماه باعث توقف تردد از مرز و بروز مشکلات متعدد برای تجار در این مرز شده که در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه ویژه مرز ماهیرود در تحکیم روابط و مناسبات تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان این اداره کل آمادگی خود را جهت همکاری و تسهیل تردد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با قید فوریت نسبت به تشکیل جلسه با دستگاه‌های ذیربط مستقر در مرز اقدام و برابر مصوبات مقرر شد برای تسریع و تسهیل انجام تعهدات تجار فعال در مرز دوغارون نسبت به برنامه ریزی، فراهم نمودن امکانات و نیروی انسانی با افزایش ساعت کاری و فعالیت در ایام تعطیل به محمولاتی که قصد خروج از مرز ماهیرود دارند خدمات ارائه شود.

جلال زاده گفت: در این راستا با برگزاری جلسات هماهنگی مقرر شد پایانه بار بیرجند برای ارائه خدمات به ناوگان حامل محمولات ترانزیتی و منطقه ویژه اقتصادی برای ارائه خدمات به ناوگان حامل محمولات سوختی تعیین و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله گمرک، اتاق بازرگانی و... روند کاری برای دریافت خدمات توسط تجار و رانندگان اعلام شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گمرک اسلام قلعه پایانه مرزی ماهیرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا