Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید هداوند، معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، درباره ارزیابی وضعیت امتحانات دانش‌آموزان استثنایی بیان کرد: در ارتباط با سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیل بودن کلاس‌های حضوری، باعث شده که در فرآیند ارزشیابی دانش آموزان تغییراتی به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما شرایط خاصی برای دانش‌آموزان گروه‌های مختلف استثنایی تدارک دیده‌ایم، گفت:‌ در این راستا گفته شد، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان با توجه به مجوز کتبی از کارگروه ستاد کرونای استان فراهم شود، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با رعایت کامل شیوه نامه‌ها به شکل حضوری انجام می‌گیرد و در غیر این صورت به شکل غیر حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: ارزشیابی دوره پیش‌دبستانی با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

هداوند گفت: این ارزشیابی بر اساس مستندات جمع‌آوری شده در طول امتحانات نوبت اول اعم از کار پوشه‌ها، مشاهدات، فعالیت‌های یاددهی، یادگیری و آزمون‌های عملکردی و مداد کاغذی و بازخوردهایی که خود معلم از آموزش‌های مجازی و بسته‌های آموزشی به دست می‌آورد به شکل غیرحضوری انجام می‌شود و نمره دانش آموز را ثبت می‌کند.

وی در خصوص ارزشیابی نوآموزان گفت: ارزشیابی نوآموزان که دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشتند در صورت حضور در مناطق با وضعیت زرد با مجوز کتبی از ستاد کرونای استان به شکل حضوری، انفرادی در مدرسه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: گزارش نتایج پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این دوره هم متناسب با فرایند آموزش و مستنداتی است که خود معلم با آزمون‌هایی که به شکل مجازی یا بسته‌های آموزشی است، ارزشیابی انجام می‌گیرد.

هداوند اضافه کرد: همچنین آن‌هایی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند؛ تا حصول اطمینان از دستیابی به اهداف ارزشیابی، می‌توانند دروس فارسی و ریاضی پایه اول و دوم ابتدایی را در صورت بودن در وضعیت زرد با مجوز کتبی و با تایید شورای مدرسه به صورت حضوری و انفرادی بگذرانند.

وی درباره گزارش‌های نهایی از آزمون‌های پیشرفت تحصیلی بیان کرد: گزارشاتی که از سطح استان‌ها واصل شده، نشان از برگزاری خوب و منظم آزمون‌های پیشرفت تحصیلی می‌دهد. خوشبختانه گزارش خاصی در ارتباط با وجود مشکل در استان‌ها نداشتیم. همچنین آموزش دروس اول متوسطه پیش حرفه‌ای و متوسط حرفه‌ای به شکل غیرحضوری انجام خواهد شد.

معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اظهار داشت: آمار رسمی و اطلاعات رسمی در خصوص ابتلا یا فوت دانش‌آموزان استثنایی یا معلمان تا حالا به دست ما نرسیده است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرورش استثنایی پیشرفت تحصیلی آموزش و پرورش معاون آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه