Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:51:08 GMT

کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح یزدی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۰۸۵۳

کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح یزدی گشایش یافت

کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح یزدی با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی استان در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» شامگاه (سه شنبه ۲۸ بهمن) در آیین افتتاح کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: آیت الله مصباح از جمله شخصیت های انقلابی بود که منزلت و جایگاه او در غفلت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه در آینده چهره شخصیت های مانند آیت الله مصباح نمایان می شود، افزود: متأسفانه برخی بازیگری های دنیایی و سیاسی و غیرخدایی بر چنین چهرهایی غبار مظلومیت ایجاد می کنند.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح همه وجودش علم، دین، خدمت به مردم و معارف اهل بیت بود، اظهار کرد: متأسفانه غبارافکنی ها و ستم هایی که به ایشان روا شد چهره این شخصیت بزرگ را به گونه ای دیگر جلوه داد.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه مرحوم مصباح مانند شهید بهشتی در دوران حیاتشان مورد مظلومیت قرار گرفتند، تصریح کرد: مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی نباید اجازه دهند غبار مظلومیت بر چنین شخصیت هایی بنشیند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گشایش کتابخانه تخصصی آیت الله مصباح را تلاشی در جهت نشان دادن آثار و عقاید ایشان دانست و ادامه داد: این شخصیت تألیفات بسیاری درباره مسائل مختلف و ضرورت های جامعه دارند.

 

امام جمعه شهرکرد بابیان اینکه آیت الله مصباح یزدی در تربیت چهره های بزرگ علمی و معرفتی کم نظیر بود، خاطرنشان کرد: ایشان افرادی تربیت کرده اند که اکنون در کشور منشأ برکات فراوان برای انقلاب هستند.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی چهارمحال و بختیاری آیت الله مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی(ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفت‌وگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بارها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت.

یکی از سندهایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲) ، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷

نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالیها نظریه اعلام دارند.

رئیس شهربانی کل کشور . سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901447

دیگر خبرها

  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری