Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار توجه بیش از پیش مردان به سلامت خود شد. - اخبار استانها -

کاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت:یکم تا هفتم اسفند ماه به نام هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده و معتقدیم که این هفته زمانی جهت یادآوری مردان در بحث توجه به سلامتشان بوده، زیرا مردان مسئولیت خانواده را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرد ستون خانواده است و با بیماری و یا فوتش آسیب‌های زیادی به خانواده و بازماندگانش تحمیل می‌شود و زنان به عنوان مدیر خانه باید پیگیر سلامت همسران خود باشند و توصیه ما این است که مردان در سن بالای 30 سال هر 6 ماه یک بار غربالگری سلامت را انجام دهند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار توجه بیش از پیش مردان به سلامتشان شد و گفت: آقایان به فکر همسران و فرزندان خود هستند، اما به فکر خود نه، این کار ایثارگری نیست و ناآگاهی است، زیرا اگر به خودشان آسیب برسانند به کل خانواده‌شان آسیب رسانده‌اند.

فرهمند اضافه کرد: عمده‌ترین بیماری‌های مردان قلب و عروق و مغز و اعصاب بوده، ضمن اینکه بیشترین افراد آسیب‌دیده و فوتی ناشی از سوانح هم این گروه جنسی هستند.

رونمایی از نسل پنجم سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی/ نبود نگاه بهره‌ورانه در نظام سلامتتمام خدمات درمانی بیمه سلامت خراسان شمالی الکترونیکی می‌شودموج چهارم شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی آغاز شده است؛ عادی‌انگاری بلای سلامتی

وی بیان کرد: اقدامات متعددی در زمینه سلامت مردان صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به تدوین و اجرای موفق پایلوت برنامه سلامت مردان، تدوین دستورالعمل‌های خودمراقبتی مردان، اجرای پویش‌های مختلف در هفته ملی سلامت مردان، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و هماهنگی‌های بین‌بخشی متعدد در زمینه سلامت مردان، مکاتبات و گزارش‌های متعدد ملی و بین‌المللی در زمینه سلامت مردان و ارتباط منسجم و مداوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه سلامت مردان اشاره کرد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی سلامت مردان امسال با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل برنامه‌های حضوری را در محل‌های کار و مساجد داشتیم، اما متأسفانه امسال به‌دلیل وضعیت بحرانی کرونایی برگزاری حضوری این برنامه‌ها امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زمینه سلامت مردان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر بارش‌های رگباری، وزش به نسبت شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شدت فعالیت سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه خواهد بود.

وی نسبت به آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و کوهپایه‌ها، بارش تگرگ در نواحی مستعد استان به دنبال فعالیت این سامانه هشدار داد و افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش مختصر دمای هوا با فعالیت این سامانه خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما از ورزقان با سه درجه بالای صفر و بیشینه دما از میانه و جلفا با ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

امیدفر گفت: دمای هوای تبریز در زمان یاد شده بین ۱۶ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بود و در زمان حاضر ۲۲ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته سه درجه خنک‌تر شده است.

کد خبر 749682

دیگر خبرها

  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد