Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:54:33 GMT

آمار غم انگیز هزینه - درآمد خانوارهای استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۷۰۰

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه آمار و ارقام هزینه - درآمد خانوارهای استان کرمان در سال 98 رضایت بخش نیست، گفت: هزینه خانوار شهری استان کرمان در سال 26 میلیون تومان و کشور 47 میلیون تومان است و درآمد سالیانه متوسط خانوارهای شهری استان 34 میلیون تومان و کشور 54 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"جعفر رودری" صبح امروز 29 بهمن ماه در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حوزه راهبری نظام توسعه استان دیده شده و مهم ترین نقش آن تهیه اسناد و برنامه های توسعه است که عمدتا نقش تصمیم سازی را به عهده دارد.

وی افزود: هر چه پایبندی نظام مدیریت کشور و استان به مباحث کارشناسی بیشتر باشد، سازمان می تواند نقش موثرتر و بیشتری داشته باشد. در مقاطعی دیده شده نگاه برنامه محور و کارشناسی نباشد و در اینجا کمتر مسیر هدایت گری و تصمیم سازی می تواند نقش خود را داشته باشد.

رودری با بیان اینکه هرچه نگاه تمرکززدایی در کشور بیشتر باشد، نقش سازمان مدیریت استانی بیشتر است، تصریح کرد: وجه غالب کار سازمان، کارشناسی است تا بتواند در حوزه های مختلف نظرات راهبردی خود را تنظیم و بر مسیر حرکت دستگاه های مختلف اعمال کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: اسناد توسعه استان در بلندمدت (سند چشم انداز توسعه و سند آمایش) تدوین و تصویب شده و راهبردهای کلی توسعه در استان مشخص است و در اسناد میان مدت برنامه ششم توسعه و برنامه های کوتاه مدت نیز مشخص است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان کرمان با توجه به پیش بینی ها و شرایط کشور، برای سال جاری رشد اقتصادی چهار درصدی در نظر گرفته و برنامه های اقتصادی تعریف شد که نیاز به سرمایه گذاری حداقل 25 هزار میلیارد تومانی برای تحقق این هدف وجود دارد.

رودری تصریح کرد: براساس برنامه های مصوب 765 میلیون دلار نیز سرمایه گذاری ارزی تعریف شد و با توجه به رصد پروژه های مهم و تاثیرگذار در استان، 674 پروژه اقتصاد مقاومتی تاکنون به تصویب رسیده و 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه در سال جاری پیش بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه 187 پروژه مربوط به معین های توسعه است، گفت: از ابتدای فعالیت، معین های توسعه تا اول امسال 345 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده بودند و امسال 550 میلیارد تومان در 187 پروژه در نظر گرفته شده که درصد تحقق آنها نیز قابل قبول است.

وی افزود: در پایان سال گذشته 103 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی استان کرمان بوده و رتبه نهم کشور را داریم و در واقع استان سهم 3.04 درصدی از کل اقتصاد کشور را دارد.

رودری اظهار کرد: تولید سرانه استان نسبت به متوسط کشور پایین تر است و عدد تولید سرانه استان کرمان 16.7 میلیون تومان و کشور 18.4 میلیون تومان است.

وی با اشاره به سهم 6.76 درصدی کشاورزی استان کرمان از کشاورزی کشور، 3.2 درصدی معدن، 2.8 درصدی صنعت و سهم 2.4 درصدی خدمات استان کرمان از کل کشور بیان کرد: استان کرمان 6.9 درصد از منابع آبی کشور را مصرف می کند و آمار نشان می دهد اقتصاد کرمان نسبت به اقتصاد ملی اقتصاد بسیار آب بَر است و آب بری هر واحد ارزش افزوده استان نسبت به متوسط ملی بیش از دو برابر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ تورم استان کرمان تا پایان دی ماه امسال 32.5 درصد و نرخ کشور 32.2 درصد بوده است، گفت: آمار و ارقام هزینه - درآمد خانوارهای استان کرمان در سال 98 رضایت بخش نیست و در حوزه درآمد خانوارهای روستائی جایگاه استان کرمان نسبت به کشور 67 درصد و این عدد در حوزه هزینه 60 درصد است.

وی افزود: هزینه متوسط خانوارهای روستائی استان کرمان در سال 15.6 میلیون تومان و متوسط کشور 26.1 میلیون تومان است. ضمن اینکه درآمد خانوارهای روستائی استان 20 میلیون تومان در سال و کشور 29.7 میلیون تومان است.

رودری ادامه داد: در حوزه شهری نیز هزینه خانوار شهری استان کرمان در سال 26 میلیون تومان و کشور 47 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه شکاف درآمد خانوار در استان کرمان و کشور بیشتر است، اظهار کرد: درآمد سالیانه متوسط خانوارهای شهری استان 34 میلیون تومان و کشور 54 میلیون تومان است که علی رغم ظرفیت های اقتصادی استان کرمان، هزینه - درآمد و تولید استان جایگاه خوبی ندارد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هزینه و درآمد خانوار ایرانی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان میلیون تومان و کشور استان کرمان در سال میلیون تومان درآمد خانوارهای استان کرمان سرمایه گذاری شهری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل استان کرمان را ۷۵۰۰ نفر اعلام کرده اما ما این آمار را قبول نداریم.

رضا رضایی عصر امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۵۱۹ همکار فرهنگی در استان داریم.

وی افزود: ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در قالب ۶۰۲۰ مدرسه در استان کرمان فعال است.

رضایی با بیان این مطلب که در برخی مناطق عشایری و روستاهای صعب‌العبور کلاس درس با یک دانش آموز و یک معلم داریم، عنوان کرد: معلمان خیّر زیادی در استان داریم که یکی از آن‌ها عطا احمدی که حدود ۲۶۰ مدرسه ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فداکاری‌های معلمان سخن گفت و تصریح کرد: «همه ما مدیون تو هستیم» شعار هفته معلم امسال است.

وی با بیان این مطلب که امسال ۱۲ معلم نمونه از استان کرمان معرفی شده‌اند، گفت: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و عیادت از معلمان بیمار، غبارروبی مرقد شهدا، به صدا در آمدن زنگ «سپاس معلم» را از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

اردیبهشت پایان مهلت سنجش دانش‌آموزان

رضایی حفظ کرامت معلمان و شفافیت در امور استخدامی، اداری و مالی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و افزود: دو سال قبل بیش از ۴۰۰۰ معلم در سطح استان جابجا کرده‌ایم و در سال گذشته نیز بیش از ۳۷۰۰ معلم نیز انتقال یافته‌اند.

وی مطرح کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلم ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان در دو سال اخیر، پرداخت هزینه‌های درمان، وام بلاعوض برای بیماری‌های صعب‌العلاج، پرداخت وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان از جمله اقدامات آموزش و پروش استان کرمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی دانش‌آموز رودبارجنوب که در طول تاریخ این منطقه بی‌نظیر بود و در ادامه کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و دوم کشور در کل شاخص‌ها، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور، رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور، کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری، کسب ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی، میزبانی از مسابقات ورزشی و ... را از جمله عملکردهای آموزش و پرورش استان کرمان برشمرد.

وی از جذب بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموزان ابتدایی جامانده از تحصیل خبر داد و در ادامه گفت: پایان سنجش دانش آموزان پایه اول دبستان، پایان اردیبهشت‌ماه است.

غیر ممکن بودن تقلب در امتحان نهایی

رضایی با اشاره به مجهز بودن حوزه‌های امتحان نهایی استان، تصریح کرد: امکان تقلب در امتحانات نهایی به صفر رسیده و برگه‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان مشخص نیست که در کدام استان تصحیح می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طبق برنامه پنج ساله توسعه، ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید در هنرستان‌ها تحصیل کنند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم آموزش و پرورش جازموریان استقلال یافت.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان با تشریح اقدامات دانش‌آموزان استثنایی در هنرستان‌ها و درآمدزایی این دانش‌آموزان در ادامه پوشش ۱۰ هزار و ۷۵ سوادآموز در چرخ سوادآموزی استان، جذب اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از طریق شرکت گهرزمین، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ایجاد زمینه ۲۶۰ هزار دانش‌آموز برای حضور در راهیان پیشرفت، ۱۵۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در راهیان حاج قاسم را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم ذکر کرد.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام به بهره‌برداری رسید و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال احداث داریم. همچنین سند ۴۰۵ ملک در سال ۱۴۰۱ و ۳۸۵ ملک را در سال گذشته اخذ کردیم.

رشد ۶۹ درصدی فضای آموزشی استان

رضایی با اشاره به ساخت و تکمیل بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام سردار سلیمانی در کرمان، تصریح کرد: رشد ۶۹ درصدی فضای آموزشی با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تکمیل ۴۰۸ کلاس درس که از سال ۹۰ ناتمام بودند که اکنون تجهیز شده‌اند، همچنین درآمدهای اختصاصی استان را ساماندهی کردیم.

رضایی با اشاره به اردوگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: وزارت نفت موظف است امسال ۱۵ میلیارد تومان برای احداث این اردوگاه اختصاص دهد.

۷۵۰۰ دانش‌آموز ترک تحصیل در کرمان وجود دارد؟

وی درباره دانش‌آموزان ترک تحصیل در استان کرمان نیز گفت: صعب‌العبور بودن برخی مناطق و عدم تمایل خانواده برای تحصیل فرزندانشان از جمله علت‌های ترک تحصیل دانش‌آموزان کرمانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل استان کرمان را ۷۵۰۰ نفر اعلام کرده اما ما این آمار را قبول نداریم.

وی در ادامه از وجود ۳۹ مدرسه نمونه دولتی در استان خبر داد و اظهار کرد: هیچ یک از مدارس نمونه دولتی در دو سال گذشته در استان کرمان تعطیل نشده‌اند و دانش‌آموزان روستایی در این مدارس به صورت شبانه‌روزی پذیرفته می‌شوند.

رضایی در پایان تاکید کرد: حقوق معلمان غیر دولتی بر اساس حقوق اداره کار باید باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی