Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون بر نشان دادن واکنش فراگیرتر نسبت به حملات تروریستی به مساجد در نیوزیلند تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « stuff»، رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون با «اندرو لیتل» وزیر دادگستری نیوزیلند که وظیفه سرپرستی پاسخ به کمیسیون سلطنتی تحقیق در مورد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ را بر عهده دارد،دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جلسه برای شنيدن ديدگاه ها و پاسخ به سوالات مربوط به يافته های گزارش کمیسیون سلطنتی تحقیق در مورد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ سازماندهی شده بود.

 

در این نشست بررسی شد که دولت چه کاری برای رفع نیازهای جامعه اقلیت و مسلمانان انجام داده و اینکه چگونه جوامع قومی همیلتون می توانند در این پاسخ نقش داشته باشند.

 

اما اگرچه ارتباط با مسلمانان و سایر گروه های اقلیت مورد استقبال قرار گرفته است ، یکی از رهبران فرهنگی همیلتون هشدار داده است که برای مبارزه با نژادپرستی در مواردی که بیشتر به آن نیاز است ، کار کمی در کشور انجام می شود.

 

رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون همچنین تاکید کردند که واکنش نسبت به حملات تروریستی به مساجد کریستچرچ باید فراگیر تر باشد.

 

دولت نیوزیلند اخیرا طرح های ابتکاری از جمله ایجاد آژانس جدید ضد تروریسم ، تقویت قوانین ضد تروریسم و ​​سخنان ناشی از نفرت، ایجاد وزارت جدید جوامع قومی و دستور به پلیس برای ایجاد برنامه های جدید برای پاسخ به جرایم نفرت را در دستور کار خود قرار داده است اما به گفته رهبران قومی و مذهبی این طرح ها هنوز به مرحله عمل نرسیده اند و به همین دلیل مسلمانان در این کشور هنوز احساس ناامنی می کنند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد کریستچرچ نیوزیلند مسلمانان تروریستی به مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس

شماری از فعالان مدنی و مردم ترکیه اعتراض خود به اظهارات شهردار استانبول علیه مقاومت حماس را در متروی این شهر با انتشار پوستر و پرچم به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در ترکیه به اظهارات هفته پیش شهردار استانبول اکرم امام‌اوغلو علیه جنبش مقاومت حماس ادامه دارد.

در همین راستا، از دیروز شماری از مردم ترکیه و فعالان مدنی، با انتشار و نصب پوسترها و پرچم‌های ترکیه و فلسطین در متروی استانبول اعتراض خود به اظهارات شهردار را نشان دادند.

روی این پوسترها عباراتی در حمایت از مقاومت فلسطین و حماس و رد اظهارات شهردار استانبول درج شده است.

امام‌اوغلو وابسته به حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق (CHP)، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که «حماس حمله‌ای را در اسرائیل انجام داد که ما عمیقاً از آن متأسفیم. هر ساختار سازمان‌یافته‌ای که دست به اقدامات تروریستی بزند و مردم را به طور دسته‌جمعی بکشد، از نظر ما یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود».

هرچند که هنوز رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به این اظهارات شهردار استانبول واکنش نشان نداده، اما حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه و متحد ملی‌گرای آن به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • همیلتون: هدف من همیشه برنده شدن است
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه