Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در استان گفت: امسال تاکنون در مراکز نیکوکاری استان ۳۴ میلیارد تومان جمع آوری و به نیازمندان کمک شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر ، احمد لطفی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های عامل 137 مراکز نیکوکاری سراسر استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم این مراکز در رسیدگی به مشکلات نیازمندان اظهار داشت: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و توسعه کمی و کیفی خدمات به نیازمندان و راهبردها و افق‌های سال 1400 در جامعه  نشست تعاملی و هم‌اندیشی مراکز نیکوکاری برگزار شد

وی، تقویت همبستگی اجتماعی را مهم‌ترین هدف تأسیس مراکز نیکوکاری دانست و افزود: شناسایی نیازمندان واقعی، مردمی شدن حمایت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ انفاق و رفع مشکلات و نیازهای محرومان با بهره‌مندی از ظرفیت توانمندی عمومی محلات از اهداف این نهاد در ماموریت‌های مراکز نیکوکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مراکز نیکوکاری را به عنوان دفتر پیشخوان این نهاد در درون هر محله عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری، پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان بوده و می‌توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیران و نیکوکاران گره‌گشای مشکلات آنها باشند.

لطفی با اشاره به برون‌سپاری خدمات مددکاری کمیته امداد، از واگذاری پرونده‌های مددجویان به 35 مرکز نیکوکاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای این طرح در محلات یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی و این خدمات به خود مردم واگذار می‌شود تا خدمات سریع‌تر و شناسایی افراد نیازمند در محله‌ها دقیق‌تر صورت گیرد.

وی، پیشگیری از فقر با کمک معتمدان هر محله را یکی دیگر از فعالیت مراکز نیکوکاری برشمرد و تصریح کرد: سرعت بخشیدن خدمت به مردم، بالا بردن کیفیت کار خدمت‌رسانی به محرومان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح رضایت‌مندی از مزایای تاسیس این مراکز نیکوکاری است.

لطفی با تاکید بر ضرورت اشتغال‌زایی نیازمندان، یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مراکز را بهره‌مندی از ظرفیت کمک‌های مردمی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند برشمرد و بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در خودکفایی نیازمندان از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تاسیس مراکز نیکوکاری تخصصی به ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، تامین جهیزیه، مسکن، خدمات مشاوره‌ای، اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات گفت: مسائلی اعم از مسکن نیازمندان به عنوان مهم‌ترین نیاز خانواده‌های تحت حمایت، حامی یابی طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین، سپرده‌گذاری خیران برای اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض و اجرای طرح نان مهربانی از مباحثی است که نیازمند توجه بیشتر مراکز در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی با قدردانی از تلاش و همت تمامی مراکز نیکوکاری در جمع‌آوری کمک های مردمی افزود: از ابتدای  امسال تاکنون با مشارکت خیران و مردم نوع‌دوست استان، 34 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان کمک شد.

مراکز نیکوکاری در 30 درصد از مدارس استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود 27 مرکز نیکوکاری در استان بوشهر راه‌اندازی شد 6000 خانوار نیازمند استان بوشهر تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار دارند

لطفی به راهبردها و افق‌های برنامه تعاملی کمیته امداد با مراکز نیکوکاری در سال 1400 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جدید برنامه‌های از جمله تامین مسکن مددجویان، تامین جهیزیه ازدواج جوانان، تامین لوازم ضروری زندگی نیازمندان، تامین سبد مومنانه ماه مبارک رمضان، تامین سبد عید نوروز نیازمندان، تامین بسته‌های آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان و پرداخت وام‌های کارگشایی قرض‌الحسنه به نیازمندان به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش کمک‌های خیران در مراکز نیکوکاری استان خاطرنشان کرد: مصوب شد با توجه به افق‌ها و برنامه‌های پیش‌رو در سال آینده 42 میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری و به نیازمندان کمک شود.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مراکز نیکوکاری نیازمندان کمک استان بوشهر میلیارد تومان مرکز نیکوکاری راه اندازی برنامه ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری