Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شورای هماهنگی بانک‌ها به منظور راه‌اندازی طرح‌ها و واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های دولتی و نیمه دولتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش  وزارت صنعت، در این تفاهم‌نامه همکاری که به امضای «علی رسولیان» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «محمدرضا حسین‌زاده» رییس شورای هماهنگی بانک‌ها رسیده است، شرایط اقاله واحدهای تولیدی تملیک شده به ذی‌نفع اصلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تسهیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، اقاله در لغت به معنای مسامحه و نادیده انگاشتن امر یا موضوعی بوده و در اصطلاح، به عقدی گفته می‌شود که موضوع آن از بین رفتن همه یا قسمتی از عقد نخست است و در آن رضایت و توافق به همراه اراده طرفین شرط لازم است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این تفاهم‌نامه متعهد شد: در صورت اعلام بانک مبنی بر انجام نشدن تعهدات از سوی سرمایه‌گذار یا اشخاص معرفی شده از طرف بانک‌ها منطبق با تبصره (۸) ماده (۱) قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌های طرح مصوب سال ۱۳۸۶ و تصویب‌نامه مورخ ششم آبان‌ماه ۱۳۹۶ هیات وزیران، نسبت به موافقت با جانشینی بانک عامل پس از طی مراحل اداری و مالی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اقدام کند.

این سازمان همچنین نسبت به هدایت سرمایه‌گذاران جدید و متقاضیان سرمایه‌گذاری به انتخاب واحد از فهرست واحدهای صنعتی تملیک شده اقدام خواهد کرد.

بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی عضو شورای هماهنگی بانک‌ها نیز بر اساس این تفاهم‌نامه، اقاله واحد تملیک شده به ذی‌نفع اصلی با پرداخت اولیه ۱۰ درصد و اقساط پنج‌ساله با دوره تنفس دست‌کم ۶ ماه برای بازفعال شدن واحدها و در غیر این صورت واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید به‌صورت اجاره به شرط تملیک را تسهیل خواهند کرد.

همچنین در صورت برگزاری دست‌کم دو مرحله فرآیند مزایده برای واحدهای تملیک شده از سوی بانک‌ها و مراجعه نکردن متقاضی، بانک به منظور تسریع و تسهیل در تعیین تکلیف این واحدها، پس از کسب تکلیف از مراجع قانونی، واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران جدید را با مذاکره و توافق طرفین به انجام می‌رساند.

 پیشتر «بابک دین‌پرست» قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور درخصوص واحدهای تحت تملک شبکه بانکی نیز گفت: برپایه آمار وزارت اقتصاد و بانک مرکزی یک‌هزار و ۷۱۸ واحد تحت تملک بانک‌هاست که بر اساس تازه‌ترین آمارها، این رقم در حوزه صنعت و کشاورزی به دو هزار و ۳۰۰ واحد رسیده که این واحدها را ۱۸ بانک تملک کرده‌اند.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرک های صنعتی تفاهم نامه تملیک شده تحت تملک بانک ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد

پارسا گفت: ۶۰ واحد مسکونی در شهرک کوثر و ۳۲ واحد در شهرک فدک شاهرود توسط بنیاد مسکن شاهرود ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه متراژ متوسط هر واحد تحویلی ۷۸ متر مربع است، ابراز کرد: واحدهای مسکونی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۱۶ متر مربع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح پنج هزار و ۴۴۲ متر مربع است، اظهار کرد: واحدهای شهرک کوثر ۲ طبقه در ۱۵ بلوک چهار واحدی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود ادامه داد: سه میلیارد ریال وام به متقاضیان مسکن شهرک کوثر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن شهرک فدک در ۲ بلوک ۱۶ واحدی ساخته شد، افزود: چهار واحد در چهار طبقه در هر بلوک ساخته و تحویل متقاضیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال